Stedentripjes Gent en Keulen

12 januari 2020 - Nijmegen, Nederland

Hoi!

Hierbij de reisverslagen van twee 3-daagse tripjes die ik in december en januari heb gemaakt, en had bijgehouden op mijn polarsteps. De eerste samen met Sebas en de tweede samen met Suus naar Keulen. Wederom foto's onderaan deze post!

Gent - Onderweg

Na een spelletje Rummikub met pa&ma stapten we in de auto richting Gent. Terwijl sebas de ruiten schoonmaakte heb ik benzine getankt. Broodjes gehaald en weer door!

Gent - Dag 1

Het hotel zit in een oud klooster, erg gaaf: de details kloppen! Na een korte wandeling naar/in de oude stad begon het te regenen en zijn we snel een cafeetje in gevlucht waar we natuurlijk (alcoholvrije) biertjes hebben gedronken. Daarna zijn we direct doorgegaan naar het restaurant voor het avondeten: PIZZA! Ik had een hele bijzondere 'Pad Thai' pizza en sebas had een pizza met salami. Niet te laat weer terug in het hotel waar ik een bad heb genomen met de nieuw gekochte 'Rudolph' bathbomb en Sebas wat heeft gechilld op bed.

Gent - Dag 2

Na een heerlijk ontbijt bij 'The Memo's', via een begijnhofje richting het Kasteel van Gent gelopen. Ook binnen geweest, was het zeker waard! Het weer zat ook mee, geen regen gehad gelukkig.

Via de kerstmarkt weer in het centrum beland. Wat gegeten en gedronken, daarna streetart gezien in een verborgen steegje. Mijn dag kon niet meer stuk na het broodje Raclette! Daarna terug naar hotel om lekker te relaxen.

Sebas had het restaurant uitgekozen, en we liepen er langs het water heen. Het was een travellers café, heel gezellig aangekleed met allemaal foto's uit het buitenland, kaarten en souvenirs. Daarna zijn we nog even gaan kijken bij een jazzbar die we eerder hadden gezien: helaas geen live muziek. Ook bij een ander blues café geen live muziek dus zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben we Avatar op de laptop gekeken.

Gent - Dag 3

Na het uitchecken weer bij The Memo's wezen ontbijten en daarna Sebas afgezet op station Breda en zelf terug naar Nijmegen gereden. Het was een leuk tripje!

Keulen - Vertrek

Rond 15:00 haalde ik suus op voor de roadtrip richting Keulen. In mn nieuwe waggie waar ik erg blij mee ben.

Keulen - Dag 1

Na onderweg nog last-minute een milieusticker te hebben gehaald kwamen we rond 18:00 bij het hotel aan, we hebben de spullen neergelegd en zijn gelijk opzoek gegaan naar een tentje om te eten. Bij Menz burger vonden we wat we wilden: vette hamburgers die ondanks de naam van de tent errug goed te pruimen waren (foei voor de man die gaat reageren dat het misschien júist door die naam komt). Na het eten zijn we nog langs een oude stadpoort van Keulen gelopen en daarna lekker naar het hotel en niet te laat gaan slapen.

Keulen - Dag 2

We besloten de dag te beginnen in de wijk 'Ehrenfeld'. Daar hadden we ontbijt bij Zeit Fur Brot (excuus voor het gemis aan umlauts - vet verwarrend waar die nou moeten) en zijn we wat rond gaan lopen. Opvallend mooi hier is de street art! Suus wilde graag langs een cupcake shop en onder luid protest gaf ik toe om mee te gaan. Heb hem overigens niet opgegeten want was bang voor een sugarrush - true story -, was wel lekka. Daarna namen we een van die gave electrische stepjes die ze hier hebben naar het Belgisch kwartier.

Het Belgische kwartier was wel mooi maar niet zo speciaal als we dachten/hoopten. Wel vonden we een speeltuintje waar deze twee kids lekker hebben gespeeld. Vanaf daar konden we de Dom zien dus besloten we daarheen te lopen (ondanks dat het langer was als het stuk wat we zojuist met de step hadden gedaan - we noemen het maar compenseren). Indrukwekkend gebouw maar nog wel deels in de stijgers dus prachtige plaatjes zitten er niet in. We zijn de winkelstraat ingelopen, hebben gelachen om de nieuwe zeepjes bij Lush en suus heeft twee truien gekocht bij Uniqlo. Daarna hebben een late lunch gehad bij Woyton en zijn we wederom met de step terug naar het hotel gegaan waar ik nu in bad zit 😜

Na nog een nap zijn we wezen eten bij Kaizen, een erg goed en klein restaurant nabij het uitgaans gebied. We hebben heerlijk sushi en andere gerechtjes gegeten en zijn daarna beland in een cocktailbar. Rond 2 uur zijn we heerlijk gaan slapen.

Keulen - Dag 3

Licht katerig zijn we op de step deze ochtend ons ontbijt gaan halen: een too good to go 'magic box' van een Mecure hotel. Het was prima eten voor een goede prijs. Daarna hebben we onze spullen gepakt en zijn we weer naar Nijmegen gereden. Het was een heerlijk weekend!