Week 15 - KL & terug naar NL

Maandag 18/12
Na een ontbijt bij een wederom hip tentje hebben we de scooter gepakt om de tocht naar Ubud te maken. Dit duurde iets meer dan een uur en onderweg kwamen we leuke dorpjes tegen. In Ubud zijn we de centrale markt opgegaan om souvenirs te scoren, wat ons alle drie is gelukt. Het afdingen viel in de smaak en we zijn goed geslaagd! Na een lunch zijn we nog naar het paleis geweest, hier kon je niet in, maar ook van buiten zat het er prachtig uit. Daarna begonnen we aan de lange rit terug, in het begin nog met wat regen maar het klaarde gelukkig snel op. Savonds aten we bij een tentje tegenover het resort.

Dinsdag 19/12
Deze dag vertrok Fabienne smiddags richting Kaapstad, om een andere vriendin op te zoeken. Na een lekker ontbijt zijn we richting het strand gereden om daar te surfen, maar toen we daar aankwamen begon het keihard te regenen. We besloten te wachten maar echt goed klaarde het niet op, plus als we laat zouden surfen zou Fabienne met natte zwemkleding in haar bagage zitten. We zijn toen gaan lunchen bij Old Mans cafe en daarna gaan chillen in het huisje, want het regende inmiddels alweer. Toen we afscheid hadden genomen van Fabi zijn Suus en ik naar de sushi tent van de eerste avond gegaan, wat weer super lekker was!

Woensdag 20/12
Net als de dag ervoor had ik op woensdag avocado op toast als ontbijt, heerlijk! Na het ontbijt pakten we onze laatste spulletjes en namen we een taxi naar de luchthaven. Ondanks wat vertraging vertrokken we gelukkig gewoon naar Kuala Lumpur. Het leek Suus en mij leuk om onze laatste avond goed af te sluiten, en Jonathan (die vriend uit Engeland die in KL woont) wilde graag meehelpen. We zagen hem in de wijk Bangsar. Eerst gingen we naar een tentje waar vrouwen gratis vodkaa lime en gin tonic konden drinken, en waar mojitos voor vrouwen nog geen 2 euro waren; lekkerrr! Daarna gingen we naar een bar/cafe met veel RnB en hiphop muziek, waar vrouwen gratis long island iced tea konden drinken. Het was een gezellige nacht haha

Donderdag 21/12
Brak werden we wakker, en na een half ontbijt (mueslirepen) gingen we snel naar de seven eleven, want we waren door ons water heen en dat hadden we zeker wel nodig. Bij de soort airbnb waar we verbleven zat een zwembad, dus daar hebben we de rest van de middag gespendeerd voordat we onze backpacks voor de laatste keer inpakten. Van Kuala Lumpur vlogen we naar Doha, en nu zitten we in het vliegtuig naar Amsterdam.

Het voelt heel raar om terug naar Nederland te gaan, we beseffen het nog niet echt. Maar ik vind het super leuk om dadelijk weer iedereen te zien. Ik heb een onwijs gave tijd gehad in Azie, met veel ups maar ook een paar downs, met veel nieuwe mensen, nieuwe indrukken en nieuwe culturen… Dank voor het volgen van mijn avonturen! Ik vond het zo leuk om jullie reacties allemaal te lezen, wetende dat zoveel mensen een beetje met mij/ons mee waren. Dankjewel daarvoor. En hopelijk tot snel, wat dat betekent dat ik weer op reis mag!

Liefs Romy

1. Saskia:
    22 december 2017
    Het was een genot om je belevenissen te lezen! Dank voor al je mooie verhalen!
    Ik kijk al uit naar de volgende reis 😉
    Liefs, Sas
  2. Hans en Hermien:
    22 december 2017
    Welkom thuis Romy. Dank je wel voor je mooie verhalen.
    Fijne kerstdagen en gelukkig nieuwjaar.
    Lieve groeten van Hans en Hermien
  3. Leo:
    22 december 2017
    Mooie verhalen lezen gemakkelijk.

Groetjes, Leo
  4. Corrie:
    22 december 2017
    Het was elke keer weer een genot je blog te lezen. Zo konden we een beetje met je meereizen en herinneringen ophalen.
    Fijne feestdagen en alle goeds voor 2019.
  5. Antoine en Jeanne:
    22 december 2017
    Welkom thuis Romy! Wat een mooie verhalen heb je geschreven. We gaan dat missen.
    Hele fijne feestdagen en groetjes aan alle bekenden