Week 2 - Trinco, Nuwara Eliya & Ella

9 september 2018

Sri Lanka is een super veelzijdig land, dat zie je in deze post goed aan de verschillende activiteiten die we hebben ondernomen. Lees mee over de tweede week van mijn vakantie:

Maandag 03/09
Vandaag stond een duiktrip op de planning! We stonden vroeg op om nog te kunnen ontbijten (met porridge) en daarna gingen Cynthia en ik naar de duikschool om alles te passen. Merinda en Olivia gingen snorkelen en hadden een andere boot. De eerste spot was onder een rots met een tempel, waar ‘statues’ in het water lagen. Helaas was het zicht niet echt goed, en naast de statues was er geen mooi koraal of echt mooie vissen te zien. De tweede spot, Navy Rock, was een stuk leuker, met een onderwater grot en een soort tunnel. Hier waren ook mooie vissen te zien. Na het duiken gingen we lunchen met de anderen en ook twee mensen uit het vorige hostel sloten aan. We hebben verder op het strand gelegen en zijn savonds met een grote groep uit het hostel gaan eten bij rice&curry. Na het douchen heb ik mn haar ‘flamingo’ (roze/oranje) geverfd, maar hier zag je helaas niks van de volgende dag. Wel was door de tegengestelde kleur al het groen eruit!

Dinsdag 04/09
We gingen deze dag naar Kandy, nadat we afscheid hadden genomen van Olivia. We hadden een directe bus die er zo’n 3,5/4 uur over deed. Aangekomen in Kandy hebben we gechilld in het hostel en curry gegeten bij een lokaal tentje. Daarna gingen een paar mensen naar temple of the tooth, waar Kandy om bekend staat, maar ik ben in het hostel gebleven om de vorige blogpost te maken. Ook zagen we hier Gerloes weer, die we in het hostel in Sigiriya hadden ontmoet. De dorm in dit hostel was erg leuk, want het was een grote ruimte met zo’n 16 bedden die allemaal met het hoofdeinde tegen de muur stonden. Het had een groot schoolreisje-gehalte en we hebben allemaal lekker geslapen.

Woensdag 05/09
Deze dag sliepen we uit want we namen een late (rustige) trein van Kandy naar Nuwara Eliya. Dit is een deel van een van de mooiste treinreizen van de wereld (Kandy-Ella). We begonnen op een normale stoel maar al snel gingen we in de deuropening zitten om te genieten van de frisse wind (hoewel de treinen hier 30 km/h rijden) en het prachtige uitzicht. Aangekomen in Nuwara Eliya namen we een busje (met 6 mensen) naar het hostel. Het was hier een stuk kouder omdat stadje het hoog in de bergen ligt, namelijk 1868m boven zeeniveau. Na het omkleden (in een yogabroek met daaroverheen een wijde broek, twee tshirts en een vest) liepen we vanaf hier naar het stadje, waar we wat aten en drinken. Ook was hier een redelijk grote supermarkt waar we snacks haalden.

Donderdag 06/09
De wekker ging vroeg om de zonsopgang bij de theevelden te zien en daarna door te rijden naar het national park Horton Plains. Hier deden we een wandeltocht/hike van zo’n 3,5 uur, naar het uitzichtpunt World’s End. Erg gaaf uitzicht en een leuke, niet al te zware tocht. Daarna werden we afgezet bij een treinstation vanwaar we de trein verder naar Ella namen. Ook dit was weer een mooi stuk, maar de trein was drukker dus het was niet mogelijk om in de deuropening te gaan zitten. In Ella splitste onze groep van 6 op, en gingen we met 4 meiden verder. We namen een tuktuk naar ons hostel en hebben na het opfrissen in de buurt van het hostel super lekkere pasta gegeten; daar waren we echt aan toe!

Vrijdag 07/09
Merinda en Gerloes begonnen de dag met een hike op Ella Rock, maar Cynthia en ik sliepen uit en zijn na het ontbijt geen chillen in ‘cafe chill’. Hier kwamen later ook de anderen heen. We aten wat, gingen kijken voor souvenirs, dronken nog wat, en het einde van de middag liepen we over het treinspoor vanaf het station naar nine arches bridge. Leuke wandeling en gave brug. We hebben hier veel leuke foto’s gemaakt en lol gehad. Na de terugweg, ook over het treinspoor, hebben we weer curry gegeten. Hier betaal je incl drankje trouwens zo’n 4 euro voor, bizar goedkoop en super lekker. Je krijgt vaak rijst of roti en dan verschillende bakjes met oa dahl (pittig stevige saus, gemaakt van erwten en linzen), een curry, groenten en een soort chips (papadam) die ook gebruikt wordt om mee te eten.

Zaterdag 08/09
We begonnen de dag met een gezamenlijk ontbijt en vervolgens een hike naar little adams peak. Het uitzicht was weer prachtig maar we merkten wel dat we minder foto’s maakten omdat het ‘weer’ een mooi uitzicht was. Na de hike namen drie van ons een massage, Gerloes ging een theefabriek bezoeken. De massage was heerlijk en niet duur hier, omgerekend betaalde ik zo’n 8 euro voor 20 minuten. Lunch hadden we bij Chill, daarna namen we een tuktuk naar Rawana waterfalls, die niet echt bijzonder waren en vooral erg druk. De meiden gingen daarna weer naar Nine arches en ik ben terug gegaan naar Chill om -verrassing- te chillen (en een groot deel van deze post te schrijven). We aten die avond weer heerlijk, en na het eten zagen we Matthew (vriend uit Engeland) die hier ook op vakantie is met een vriend. Dat was echt superleuk en bijzonder.

Zondag 09/09
Na het ontbijt namen Cynthia en ik afscheid van de anderen en namen we de bus richting Arugam Bay. Dit duurder zo’n 6 uur, mede door het repareren van een van de banden. Bizar hoe relaxed dat hier gaat, iedereen bleef gewoon in de bus zitten, de band werd eraf gehaald, een soort fietsbandenplakkertje erop branden, band er weer op en gaan. Als lunch op zulke tochten halen we trouwens vaak roti of samosas bij het overstappen naar een volgende bus op stations. Toen we ingecheckt hadden in het hostel hebben we surfles geregeld voor de volgende dag. We hebben heerlijk gegeten en daarna een rashguard (uv werend shirt voor in het water) voor mij gekocht.

1. Sylvia:
    10 september 2018
    Leuke foto's en verhalen! Echt hele gave uitzichten en megagaaf dat je Matthew weer hebt gezien!!
  2. Otto en Anneke:
    11 september 2018
    Hoi Romy, prachtige foto’s en spannende verhalen. Fijn dat we met jouw mee mogen reizen. Liefs en groetjes
  3. Hans en Hermien:
    11 september 2018
    Hoi Romy, bedankt voor weer een mooi verhaal.
    Stoer hoor om zo te reizen en te genieten.
    Lieve groeten van Hans en Hermien