Canarische Eilanden trip

9 oktober 2019 - Fuerteventura, Spanje

Hoi allemaal!

Deze vakantie was anders dan anders:

1) Het was vooral een relax vakantie en niet een cultuur/natuur vakantie

2) Ik heb hem op Polarsteps bijgehouden en niet op mijn blog

Dit laatste punt zorgt er natuurlijk voor dat mijn blog niet meer gelijk loopt met de tripjes die ik maak (eerlijk gezegd staat een deel er sowieso niet op; afgelopen maart ben ik in Londen, Oostenrijk en Duitsland geweest en dat heb ik ook niet bijgehouden - dat vergeten we voor het gemak even). Vandaar dat ik heb bedacht om alle tekst die ik daar heb geschreven te kopiëren in één post op deze site. Dus bij deze. Vergeet vooral niet om de foto's onderaan de post te bekijken!

Mocht je de Polarsteps willen zien/lezen dan kun je dat hier doen: https://www.polarsteps.com/RomyvanO/2513191-canarische-eilanden

De vakantie was van 28-09 tot 05-10.

Dag 1 - Vliegreis + Costa Teguise

Dag allen! Deze vakantie polarsteps ipv blog want het schijnt makkelijker te zijn en draait meer om route en foto's dan tekst. Dus ik zal het kort houden. Prima vlucht gehad en de verjaardag van Martijn gevierd met toeters, balonnen, een muziek-kaart (LMFAO - Party Rock Anthem) en carrot cake. Mannen lagen als babies te slapen in het vliegtuig. Op Lanzarote aangekomen spontaan besloten een auto te huren ipv ov en taxi's te gebruiken, tot nu toe goede keus want voor boodschappen moeten we best even vanaf het appartement rijden. Lanzarote is een vulkanisch eiland en dat zie je goed want het landschap is droog en weinig groen. Vanavond uiteten geweest bij een Michelin restaurant (geen ster - maar wel op de website genoemd) en het was lekker! So far een goede start, nu even chillen en lekker slapen. Morgen surfen🏄🏼‍♀️

Dag 2 - Teguise + Famara

De dag begonnen met een zelfgemaakt ontbijtje: witte bonen in tomatensaus plus eieren met spek voor de mannen en eieren met kaas voor mij. Rond 10 uur stapten we in de auto richting Tequise, voor de zondagmarkt. Leuk stadje, markt was veel van hetzelfde en niet echt authentiek. Martijn heeft hippe armbandjes gekocht en jasper en ik magneten. Toen verder naar Famara: de surf-hotspot van Lanzarote. We hebben surfboards gehuurd en zijn het water ingegaan. Wat was dat weer leuk zeg! Moest er even inkomen maar een paar keer goed op de golf gezeten en afgemaakt. Genieten. Daarna lunchen (tapas met oa sardientjes) en terug naar appartement. Nog even aan het zwembad gelegen, duiktrip voor maandag gepland en toen boodschappen gaan doen. We hadden veel (te-veel) voor de borrel gehaald, en ook nog avondeten. Uiteindelijk avondeten wel gemaakt maar niet gegeten, het was weer een leuke avond.

Dag 3 - Duiken

Na wederom een ontbijtje van ei op brood zijn we richting het zuiden gereden: duiken!! De eerste duik deden Jasper en ik samen. Terwijl Martijn kort theorie doornam en een oefenduik deed, deden wij een drift dive langs een wand van lavasteen. Moest weer wennen en mijn drijfvermogen (buoyancy) was niet zo strak, maar prima eerste duik. Naast een paar 'grotten' (waar een gat in de wand zat) en een rog, niet veel bijzonders te zien. Na de hereniging met Martijn zijn we wezen lunchen en toen op naar iets heel bijzonders: een museum onderwater! Als je geïnteresseerd bent zoek even op Museo Atlántico, heb ook een aantal foto's aan de post toegevoegd. Erg gaaf om te zien en de verhalen achter de beelden zijn ook interessant (hoorden we van tevoren - er stonden geen bordjes zoals je kunt begrijpen). Martijn deed het super goed en ik had geen problemen meer met mijn drijfvermogen. Moe en voldaan weer in de auto gestapt en met een de-tour langs de vulkaan gereden en wat foto's gemaakt. Thuis lekker gedoucht en het eten van gisteren gegeten. Nu chillen en straks slapen. Morgen richting Fuerteventura!

Dag 4 - Corralejo

Tijd om uit te checken! Rond 11 uur stapten we in de auto richting de veerpont. We hadden nog wat tijd over dus hebben een Indiaase lunch gehad en daarna de boot op. Vanaf de haven in fuerteventura was het nog maar 10 minuten naar het hostel. Daar was nog niemand dus besloten we surfboards te huren, op de auto te binden en naar het strand te rijden. Helaas waren de golven erg kort dus besloten we terug te gaan. Bij het hostel kunnen inchecken en gelijk het zwembad ingedoken. Daarna pizza gegeten en wat gedronken met mensen uit het hostel. Niet de meest interessante dag, maar op reisdagen is dat normaal. Woensdag surfen!

Dag 5 - Puerto de Rosario

Woensdag was surf-dag! We hadden een lesje en reden naar de oostkant van het eiland. Het surfen ging wel oke, had het idee dat het in Famara beter ging, daar waren de golven ook iets hoger (misschien meer kracht, dat is makkelijker), maar het was echt een leuke ochtend. De mannen zijn na een korte douche gaan lunchen maar ik ben lekker in het appartement gebleven en heb leftover pizza gegeten. Daarna siesta gehouden met zn allen, lekker relaxen - ik ben begonnen aan een podcast 'Brand in het landhuis', aangeraden door een vriend/oud-collega/toekomstig reisgenoot in Jordanië in februari. Savonds was het paella avond bij het hostel en hebben we veel nieuwe mensen ontmoet, waarmee we later naar een open mic/jam sessie in een kroeg zijn gegaan, was heel leuk!

Dag 6 - Lajares

Als je naar de foto's kijkt denk je dat we donderdag hebben gesurfd, gegeten, nog meer gesurfd en nog meer gegeten. En dat is ook zo, haha, wat een topdag! Na het ontbijt reden we naar Playa Blanca (waar we met de les ook zijn geweest) en hebben we echt een lekkere sessie gehad. Voor de feest-lunch (zie foto) zijn we bij een Franse bakker in Lajares gestrand (woordgrap). Daarna even chillen in het hostel en voor surfen bij zonsondergang weer naar Playa Blanca gereden. Daarna naar het hostel douchen en op de boulevard van Corralejo uiteten geweest. Een heerlijk dagje met precies waarvoor we zijn gekomen! Genieten.

Dag 7 - El Burro

Na de perfecte dag van donderdag wilden we dat vrijdag nog eens over doen, ditmaal ging een Russisch meisje uit het hostel ook mee. We reden sochtends naar Playa Blanca en na een prima sessie gingen we ergens in de buurt lunchen. Jasper en ik hadden samen tapas besteld en het zag er super goed uit. Daarna gingen we naar een andere spot: El Burro. Hier heb ik mijn beste golf tot nu toe gepakt! Je kon mooi via een 'mui' naar achter komen, daarna parallel aan het strand peddelen en achter de golven komen. Er kwam een grote aan, de golf was goed krachtig en lang, voorzichtig opstaan en ik kon helemaal schuin naar het strand komen. Echt awesome! De laatste golven gingen helaas barslecht: ze werden korter en krachtiger, en ik was natuurlijk ook moe na zo'n 4 uur surfen. Al met al toch een mooie laatste sessie. Terug in het hostel even douchen en naar de BBQ die georganiseerd werd. In de chil area hebben ze een tekening van een woestijn 'rave' (woordgrap - zie foto). De mannen zijn nog uitgeweest maar ik ben lekker gaan slapen.

Dag 8 - Terugreis

Op de laatste dag werden de mannen met een lichte kater wakker, ik natuurlijk fris en fruitig ;) We hebben spullen gepakt en ontbeten, en zijn toen nog even naar Lajares gereden voor wat winkeltjes en de markt daar. Toen direct naar de boot, waar ik de vorige twee steps heb geschreven en Martijn wat kaarten. Terug op Lanzarote hebben we de laatste lunch met zn allem gehad en zijn we naar het vliegveld gereden. Helaas was de vlucht vertraagd en miste ik de laatste trein naar Nijmegen maar ik kon gelukkig bij Martijn blijven slapen. Jammer om gedag te zeggen tegen deze onwijs leuke week, maar we hebben allen mooie herinneringen erbij gekregen (cheezy maar waar). Bedankt voor het meelezen en tot de volgende reis!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans en Hermien:
    9 oktober 2019
    Hoi Romy, wat heb je weer een mooi verslag geschreven van je surf en duikweek. En ook mooie foto's.
    Je bent misschien al weer aan het denken aan je volgende vakantie. Geniet van alles. Lieve groeten.