Azië reis: Week 1 - Bangkok

18 september 2017

Hoi allemaal! Vandaag de eerste blog uit Thailand. Inmiddels zitten we in Chiang Mai, maar Bangkok is het punt waar onze reis begonnen is. Het plan is om zo’n 3/4 maanden door Azië te reizen. In Thailand zal dit nog met Suus zijn, maar daarna splitsen we op, en zien we elkaar misschien weer in Indonesië. Mijn plan is om na Thailand naar Maleisië te gaan, waar ik Jonathan, een vriend die ik ken uit Engeland, ontmoet. Daar reis ik nog wat rond, waarna ik naar Singapore ga om Matthew en wellicht ook Chloe (die ik ook beide uit Engeland ken) op te zoeken. Het plan is om te eindigen in Indonesië. Maar dit kan allemaal nog veranderen! We gaan het zien :D
Goed, nu eerst de update van de afgelopen paar dagen.

Donderdag 14/09
Vanaf het vliegveld zijn we met de trein en daarna een tuktuk naar het hotel gegaan, wat bij Rambuttri road ligt. Na het dumpen van onze spullen hebben we een rondje gelopen door de omgeving bij het hotel. Het is onwijs druk in de straten hier. Heel gezellig maar ook veel opdringerige verkopers. Na het rondlopen hebben we een late lunch gedaan bij het hotel en daarna zijn we, ook bij het hotel, gaan zwemmen. Het zwembad zit op het dak, wat bij zonsondergang mooie uitzichten geeft! Na nog wat gechillt te hebben zijn we richting Khao San road gelopen. Bij een leuk tentje hebben we wat gedronken en gegeten, we kwamen nog een belg tegen en hebben hier even mee zitten praten. Daarna hebben we een tuktuk genomen naar een rooftop bar (die ene van de hangover). Een super leuke eerste dag!

Vrijdag 15/09
Op vrijdag hebben we in alle rust ontbeten en zijn we daarna richting het paleis gelopen. We kwamen onderweg een redelijk oud Thais vrouwtje tegen, die goed Engels kon omdat ze Engels docent is, die ons meenam. Heel lief. We zijn het paleis niet in geweest want er komen dagelijks duizenden mensen om te rouwen voor de koning, maar we hebben er wel rondgekeken. Daarna zijn we naar de tempel Wat Pho gegaan, die bekend staat om de enorme gouden Buddah. Na de tempel gingen we op zoek naar een plek om te lunchen, maar omdat het hier zo enorm warm is (geholpen door het vele verkeer) hebben we besloten een tuktuk te nemen naar Rambuttri road. Hier hebben we warm geluncht, zoals iedereen dat eigenlijk doet. Om af te koelen zijn we toen het zwembad in gedoken, maar voor extra verkoeling kregen we ook regen! Toen hebben we dus gezwommen in de regen. We hebben laat avond gegeten bij het hotel en zijn daarna lekker gaan slapen.

Zaterdag 16/09
Zaterdag begonnen we om 7 uur met de Co van Kessel fietstour door Bangkok, een enorme aanrader want je wordt door leuke steegjes en zelfs marktjes geleid. Halverwege namen we de de boot naar een ander deel van Bangkok, met plantages, daar hebben we ook een floating market bezocht en wat eten geproefd. Ook hebben we zelf een lotusbloem gevouwen en als offer gebracht in een tempel. Erg gaaf om te zien en te doen! Na de tour hebben we op Khao San road een simkaartje gekocht voor Suus en sarongs voor ons beide. Daarna zijn we zoals traditie weer gaan zwemmen, en hebben we gegeten bij een kraampje op straat met Pad Thai, mijn favo gerecht tot nu toe! Daar hadden we afgesproken met Nikki, en meisje dat we tijdens de fietstour hebben ontmoet, en we zijn op Rambuttri road cocktails gaan drinken met haar. Erg gezellig!

Zondag 17/09
Nikki had dezelfde vlucht geboekt als wij dus we gingen samen op weg naar het vliegveld. Mede door verkeersopstopping en verkeerde inschatting kwamen we erg laat aan op het vliegveld. Hierdoor kon Nikki niet meer inchecken en moest dus een volgende vlucht boeken, en moesten wij rennen naar de gate. Op het nippertje het vliegtuig gehaald! Op Chiang Mai gewacht op Nikki en samen een taxi naar ons guesthouse/hostel genomen. Na wat opfrissen zijn we de stad in gegaan, naar de night market. Onwijs groot en gaaf! We hebben hier als avondeten allemaal streetfood gegeten; sushi, kaassticks, mosselen in ei, dim sum, gefrituurde aardappel bolletjes, heerlijk! Als toetje namen nikki en ik mango sticky rice. Daarna hebben we nog cocktails gedronken bij een cafeetje en zijn we gaan slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Theo:
    18 september 2017
    Hartstikke leuk. Mooie start van de trip.
  2. Corinne:
    18 september 2017
    Wauw wat heb je al veel gedaan en gezien! Leuk om te lezen!
  3. Otto en Anneke:
    18 september 2017
    Bedankt Romy Echt spannend alles! Veel plezier verder.
  4. Corrie:
    18 september 2017
    Goed bezig Romy. Geniet ervan, er valt daar heel wat te zien en te beleven. Veel plezier.
  5. José:
    18 september 2017
    Foto zijn erg mooi, maar een verslagje van de dag is heel leuk om te lezen. Blijf genieten!!
  6. Erik:
    19 september 2017
    Sounds good 👌
  7. Hermien:
    19 september 2017
    Romy, leuk om virtueel met jou mee te reizen.
    Een heel fijne tijd.
  8. Rinza Kleter:
    20 september 2017
    Fijn, dat ik op deze wijze een beetje met je mee reis. Geniet van deze bijzondere reis, lieve Romy!
  9. Maritza:
    21 september 2017
    Wat leuk om te lezen, Romy! Veel plezier op je verdere avonturen. Ik geniet vanuit NL met he mee :-)