Week 2 - Chiang Mai & Pai

23 september 2017

Maandag 18/09
‘s Ochtends heb ik de blogpost over week 1 online gezet, met de bijbehorende foto’s. Daarna zijn we gaan lunchen bij een tentje waar we voor 30 baht (zo’n 80 cent) een knoflooksoepje en rijst met kip en groenten kregen, en het was echt heerlijk! We ontmoetten Nikki en we zijn samen naar een tempel gegaan. Tijdens het rondlopen in de tuin van de tempel werden we aangesproken door Boeddhisme studenten, of we een gesprekje wilde voeren zodat zij hun Engels konden oefenen. Dit hebben we natuurlijk gedaan! Ook werden we aangesproken door business studenten, ook gedaan. We hebben daarna een rode ‘open’ bus, die in Chiang Mai veel rijden, de berg op genomen om de tempel daar te bezoeken. Terug in het guesthouse hebben we even gerelaxed en zijn ergens gaan eten met Nikki. Die avond organiseerde haar hostel een kroegentocht, waar we veel nieuwe mensen hebben ontmoet. Door een avondklok moesten we naar een wat verstopte club (Spicy) en toen deze om 2 uur ook ging sluiten werden we in een andere ruimte met muziek en danslichten geleid, wat een koffiezaakje bleek. Heel grappig. Na een tosti bij de 7 eleven zijn we gaan slapen.

Dinsdag 19/09
Met een lichte kater stapten we in de bus naar Pai. De weg had veel bochten maar gelukkig konden we beide prima slapen in de bus. In het hotel/hostel hebben we ’s middags geslapen en daarna zijn we het dorpje in geweest. Het is een heel klein maar gezellig dorpje! We hebben dumpling salad op de markt gegeten en hebben daarna een cocktail gedronken bij een tentje met (erg goede) live muziek.

Woensdag 20/09
Na een heerlijk ontbijtje hebben we een scooter gehuurd om de omgeving rond Pai te verkennen. Voor ons beide was dit de eerste keer scooter rijden maar na wat oefenen ging het prima. We begonnen bij de Memorial Bridge, die we beide niet heel boeiend vonden, en zijn daarna naar Pai Canyon gegaan. Wat een onwijs mooie plek dit! Daarna zijn we naar een waterval gegaan en hebben we geluncht bij Landslide, waar het eten ‘gratis’ is maar je een donatie doet. Hierna hebben we een heel stuk gereden naar een grot, waar we ook in zijn geweest met een gids. Met een bamboe kajak gingen we eerst een stukje de grot in, waarna we de stalagmieten en stalactieten hebben gezien. Daarna zijn we, deels in het donker onder de sterrenhemel (dit was zo gaaf!!) terug naar Pai gereden. In totaal zo’n 120 km met de scooter gereden, ik denk dat we nu pro’s zijn ;) Na een douche zijn we de markt op gegaan om kleine hapjes te eten als avondeten, en daarna zijn we gaan slapen.

Donderdag 21/09
Met een minivan gingen we weer terug naar Chiang Mai, waar we eerst even hebben gechilld. Daarna zijn we naar een shoppingmall gegaan waar we eerst pittig hebben gegeten en daarna nieuwe slippers hebben gekocht voor mij. Ook was hier een game hall, waar we wat spelletjes hebben gedaan. We hebben een Grab taxi gepakt naar de night bazaar, waar we hebben gegeten. Daarna zijn we naar een Ladyboy Comedy show geweest, en deze was hilarisch met veel catchy liedjes die geplaybacked werden. Ook de serveersters waren vroeger man geweest en verwachtten bij elk drankje een fooi.

Vrijdag 22/09
Deze dag stond in het teken van olifanten! We gingen namelijk naar het Elephant Nature Park, een sanctuary waar mishandelde olifanten terecht komen. Je mag hier ook absoluut niet rijden op olifanten! Wel mochten we de olifanten voeren, wat best gaaf was; het zijn zulke imposante beesten! We hebben veel rondgelopen door het park, ze hebben daar zo’n 70 olifanten die daar vrij rondlopen. Elke olifant heeft een eigen ‘sitter’ die op de olifant let. Na een heerlijke lunch gingen we naar de rivier om de olifant te wassen, en daarna hebben we weer rondgelopen om nog meer olifanten te zien. Rond een uur of 3/4 reed een busje ons weer naar Chiang Mai. In het park hadden we twee Nederlandse jongens ontmoet, Mike en Junior, met wie we die avond hadden afgesproken. Nadat Suus en ik hadden gepooled hebben we de jongens ontmoet bij Zoë in Yellow, en we hebben, ook deels bij Spicy, een super leuke avond met ze gehad!

Zaterdag 23/09
Met een minivan zijn we deze dag via een tussenstop bij de White Temple in Chiang Rai naar Laos gereisd. In het guesthouse hebben we onze daypacks ingepakt voor de volgende dag, want op zondag vertrokken we naar Bokeo Nature Reserve met The Gibbon Experience! Hier komt nog een aparte blogpost over online.

1. Otto en Anneke:
    28 september 2017
    Lieve Romy ,
    wat beleef jij veel! Fantastisch. Bedankt voor het mooie bericht en de foto's. Geniet er verder van. We verheugen ons op het volgende berichtje.