Praag: Dag 1 - Tentamenstress wegdrinken

25 januari 2017

Hoi allemaal!

Weer eens een echte reispost van mij, dat is best lang geleden. Komt ook omdat ik over vorige tripjes, Brussel in juli (ook solo, net als nu) en Dusseldorf in december (met Jans, Saar, Iris en Tessa), niet heb geblogd. Achteraf vind ik dat wel jammer, vandaar dat jullie vandaag een update krijgen uit Praag!

Dag 1 - Tentamenstress wegdrinken

De hotelkamerNa mijn laatste tentamen op maandag vloog ik op dinsdag vanaf Eindhoven naar Praag en dat ging allemaal prima. In de rij voor de bus tickets op Prague airport had ik al contact met twee jongens uit Rotterdam, en toen we na de bus ook nog dezelfde metro hadden raakten we echt aan de praat en besloten we diezelfde avond af te spreken in een café. Maar eerst ging ik op naar het hotel, waar ik aardig verrast werd want de kamer is ingericht in een mooie barok stijl; en dat voor 55 euro voor 3 nachten (incl ontbijt)! Ik heb gedineerd bij Potrefena Husa, op aanraden van Mandy, die hier een Bier in een treintje!half jaar heeft gestudeerd. Ook op aanraden van Mandy heb ik met die jongens uit de metro, die trouwens Erik en Dies heten, afgesproken bij een café waar je biertje met een treintje wordt rondgebracht, heel cool. Na dat café zijn we een eindje gaan lopen naar de Karelsbrug, om het uitzicht op het kasteel te zien. Daarna zijn we naar een rock café gegaan, wat eigenlijk niet zo boeiend was. Maar dit deden we allemaal zodat we wat Met Erik en Dies in de ijs barlater aankwamen (waardoor het wat drukker was) bij Karlovy Lazne, een club met 5 verdiepingen en een ijs bar (!!)! Als eerst gingen we natuurlijk de ijs bar in, daar kreeg je een extra jas en handschoenen voor. De bar was zo gaaf, de muren, een grote stoel, statafels, de bar en allerlei sculpturen, allemaal van ijs! Je kreeg zelfs je drankje in een glas van ijs. Heel cool. Na een shitload aan foto’s gemaakt te hebben zijn we naar boven gegaan, waar je een dance area had. Hier werd je bier niet getapt, maar op een apparaat gezet waardoor je glas van onder wordt gevuld. Bizar. Ook de prijs trouwens, een halve liter bier kost 39 kronen, dat is zo’n 1,50 in euro’s… Op de dansvloer kwamen we nog een groep meiden uit Eindhoven tegen, en ook een dronken (redelijk oude) Aziaat met wie we hebben gedanst en foto’s hebben gemaakt. Rond een uur of 2:15 zijn we naar buiten gegaan en heb ik de tram gepakt naar mijn hotel en zijn de jongens naar huis gelopen.Met Dies en een gekke Aziaat

Inmiddels heb ik net mijn ontbijt op. Het is hier super uitgebreid; je hebt een grote koffiemachine, cereals, yoghurt, salades, gekookte eieren, scrambled eggs, gepocheerde eieren, verschillende soorten kaas en worst, gewone broodjes, zoete broodjes… Ik weet niet waar ze het van doen, maar ik vind het helemaal Op de Karelsbrugprima (al kreeg ik niet heel veel weg.. heb toch wel een kater)! Plan voor vandaag is een tour door de bibliotheek doen en een gratis tour door de stad doen. Waarschijnlijk zie ik de jongens ook nog ergens vandaag. Jullie horen het morgen!

Tot snel! x