UK Studying Abroad - Deel 4

5 juli 2016

Hoi allemaal!

Bij deze de laatste post van mijn uitwisseling naar Engeland!

In de week van 16 mei had ik op dinsdag mijn laatste tentamen, dus op maandag heb ik hier de hele dag voor geleerd. Na het tentamen, wat best prima ging, ben ik met Juri en Kim naar Londen geweest. We zijn naar Stratford geweest, een groot treinstation waar ook een mega groot winkelcentrum zit. Hier heb ik met Kim eigenlijk de hele middag geshopt; Juri kwam later want die moest nog dingen doen in het centrum van Londen. Toen we het shoppen zat waren zijn we naar de supermarkt gegaan om biertjes en chips te halen die we in het Queen Elizabeth Olympic park op hebben gedronken en gegeten. Savonds zijn we naar Shakespeares Globe gegaan voor een voorstelling van The Taming of the Shrew, wat erg gaaf was. Wel had ik heel erg last van mijn rug omdat we 2,5 uur lang moesten staan. De volgende dag was een chil dag en ben ik met Joost naar de Aldi gegaan. Savonds kwamen Juri, Kim en Talha boerenkool eten bij mij; het was tegelijk ook Juri zijn laatste avond in Hatfield. Daarom hebben we veel gedronken en gepraat, rond 5 uur sochtends hebben we uiteindelijk afscheid genomen. Wat ik Bij Brick lane market met Talhaniet wist was dat Juri in mijn kast iets had verstopt, wat ik de volgende dag pas ontdekte. Hij had een poster van The Phantom of the Opera verstopt, de musical waar we samen heen zijn geweest. Op de achterkant van de poster had hij een hele lieve tekst geschreven. Smiddags heb ik met oma geskypet omdat het haar verjaardag was en savonds heb ik bij Matthew gegeten. Vrijdag en zaterdag waren hele rustige dagen en heb ik naast wat huishoudelijke dingetjes, netflix en afscheid nemen van Kim (met Corona!) niet zoveel gedaan. Zondag ben ik met Talha naar Londen gegaan en zijn we naar de Brick Lane market geweest, wat erg gaaf was. Daarna zijn we nog naar Camden geweest en zijn we onder andere bij Cyber Dog geweest (aanrader!).

Ook de week erna was erg rustig aangezien mijn tentamens over waren en de meeste mensen al weg waren. Maandag heb ik lang geskypet met Pim en later ook met Juri. Dinsdag was een netflix dagje, en woensdag ging ik naar Londen voor de musical Les Miserables. Van tevoren ben ik nog naar de National Gallery geweest, wat erg leuk was trouwens, en heb ik geluncht op Leicester Square. Daarna ben ik naar de musical gegaan. Hij stond al een tijd op mijn lijstje maar andere mensen waren er niet echt geïnteresseerd in; vandaar dat ik uiteindelijk alleen ben gegaan. De musical was leuk, maar niet zo spectaculair als bijvoorbeeld The Phantom of the Bij het veld met TalhaOpera of Wicked. Na de musical ben ik best vroeg weer naar huis gegaan. Vrijdag moest ik wat dingen regelen met het international office op de andere campus en savonds kwamen Matthew en Chloe boerenkool eten. Zaterdag was een super mooie dag en ben ik met Talha naar een veld vlakbij de uni geweest, hier hebben we de hele middag gelegen, gekletst en gedronken. Dat was erg leuk! Savonds zijn we bij mij een film gaan kijken.

De week erop ben ik dinsdag met Matthew naar Londen geweest, want savonds hadden we een concert van Chris Ayer en Matt Simons. Overdag zijn we naar Victoria & Albert museum geweest, hebben we de Royal Albert Hall gezien en zijn we naar Kew Gardens geweest (waar je voor moest betalen dus daar zijn we niet in In de bus vanaf Watford met Matthewgeweest). We hebben samen met Chloe en een collega van haar gegeten bij een Vietnamese tent vlakbij Warren Street, waarna we naar Oslo Hackney gegaan zijn. Het concert was erg gaaf en ik kwam daar ook Adam Barnes nog tegen; een artiest die ik een paar keer in Nederland heb gezien. Hij herkende mij ook en we hebben leuk zitten praten op het einde. Matthew en ik hadden de laatste bus en trein naar Hatfield haha. Woensdag ben ik met Matthew naar Watford geweest, waar we hebben gegeten, gewandeld en wat geshopt bij de Aziatische Sushi met Pim in Oslosupermarkt. Donderdag was rustig en heb ik spullen gepakt want op vrijdag vloog ik naar Oslo om Pim te zien! Hij was al eerder in het hotel en toen ik aankwam had hij een roos op het bed gelegd, zo lief! Savonds hebben we sushi gehaald en gegeten. De volgende dag zijn we de stad al in geweest en hebben we eerst het parlementsgebouw bezocht, waar we ook een rondleiding kregen. Daarna zijn we naar het operagebouw gelopen en zijn we bij een podium voor het Oslo Musikkfest gaan kijken. We zijn daarna langs een fort naar de haven en de city hall gelopen. Savonds hadden we een ‘Blues Cruise’ waarbij we een tocht over het Fjord hadden, er blues muziek werd gespeeld en er een garnalenbuffet was. Het was hel leuk en we hebben heel leuk zitten kletsen met wat mensen uit Oslo, die toevallig uit Bergen kwamen; de stad waar Pim studeerde! De volgende dag zijn we naar de National Gallery geweest (hier hangt de Schreeuw!), de Royal Palace, het Garnalenbuffet met Pim in OsloOslo City museum in Vigeland park (met alle sculpturen). De dag erna was onze Blues Cruise met Pim in Oslolaatste volle dag en zijn we naar het openlucht Folkemuseum, het park Ekeberg en een eilandje. Savonds De schreeuw in National Gallery in Oslohebben we Thais gegeten en hebben we een drankje gedronken met Marthea, een meisje die ik ken uit Hatfield en die oorspronkelijk uit Olso kent. Op dinsdag zijn we naar de dom geweest en hebben we rondgelopen op een marktje, waar ik nog drie CD’s kocht. Daarna haalden we onze koffers op bij het hotel en zijn we naar het station gegaan om de bus naar het Bij Wetherspoon in Hatfield met Papa Sebas en Pimvliegveld te pakken. De vlucht was prima en we kwamen ongeveer rond 11 uur aan in Hatfield. De volgende dag hebben we uitgeslapen en rustig ontbeten alvorens we dozen hebben ingepakt. Savonds kwamen mijn vader en Sebas namelijk (die op trip waren in Schotland) om dozen mee te nemen. Met zn allen zijn we uiteten geweest en de volgende dag, op donderdag, hebben we sochtends vroeg de spullen ingeladen. Smiddags zijn Pim en ik naar de film Warcraft geweest, die echt gaaf was! Daarna zijn we met Matthew Aziatisch gaan eten.

Op vrijdag gingen Pim en ik op weg naar Londen waar we drie dagen zouden blijven omdat dit makkelijker (en niet eens zoveel duurder) was dan drie dagen op en neer reizen. Smiddags zijn we naar een stuk van Shakespear geweest, dit keer A Midsummer Night’s Dream. Daarna hebben we wat door Londen gelopen en hebben we gegeten bij Garfunkels op Leicester Square. Vervolgens zijn we naar Covent Garden gelopen en hebben we gekeken naar de straatartiesten daar. Daarna gingen we naar onze Airbnb. We schrokken heel erg van wat we aantroffen; de kamer was helemaal niet goed schoon, er lagen allemaal spullen van vorige gasten verspreid door de kamer, de badkamer was ongelooflijk smerig, er waren geen handdoeken, er was geen wc papier… Het was echt niet te geloven. We hebben contact gehad met de verhuurder maar die zei iets in de trant van je betaalt niet veel dus je moet het er maar mee doen. Om 11 uur savonds zijn we weggegaan en hebben we een nieuw hotel geboekt. Hele gekke avond! De volgende dag zijn we naar het Chelsea stadion geweest voor een rondleiding. Chelsea Stadium met PimDaarna zijn we richting Greenwich gegaan, en hebben we eerst de Cable Car over de Thames genomen, wat erg gaaf was. Vervolgens zijn we naar Greenwich gegaan waar we hebben rondgelopen bij het Old Royal Naval College, het Maritime museum en de Greenwich Market. Toen gingen we naar Leicester Square waar we Matthew hebben ontmoet om samen met hem te eten. Daarna zijn we naar een pub gegaan waar we voetbal hebben gekeken en twee hele leuke jongens/mannen hebben ontmoet waar we lang mee hebben zitten praten. Op zondag was het heel slecht weer dus zijn we in een cafeetje gaan zitten waar ik heb zitten lezen en Pim heeft zitten pokeren. Daarna zijn we gaan lunchen bij de Pret a Manger tegenover de Courts of Justice; hele gave locatie. Om 2 uur gingen we naar de musical van The Lion King, die echt super gaaf was. Het was Pims eerste musical en hij vond het heel leuk. Na de musical zijn we naar Primrose Hill gegaan voor het uitzicht en daarna zijn we bij een Wahaca bij George street gaan eten. Maandag was een chil dagje, Pim heeft zitten pokeren en ik heb zitten simsen. Met Chloe bij de filmlocatie van SherlockSavonds nam ik afscheid van Talha, en de dag erna van Pim want op dinsdag ging hij weer terug naar Bergen. Smiddags ben ik naar de LRC gegaan waar ik afscheid heb genomen van Michael en Jonathan. Op woensdag, mijn laatste echte dag, ben ik naar Londen gegaan. Sochtends ging ik naar Camden waar ik nog een shirt kocht, daarna ging ik naar Tate Brittain voor de Turner collection. Daarna ontmoette ik Chloe op Warren street (waar zij werkt) en zijn we naar Regents Park gegaan waar we hebben gewandeld. Rond half 7 ontmoette we Matthew bij de Five Guys bij Kings Cross en hebben we lekker burgers gegeten met zn allen. Daarna was het tijd om echt afscheid te nemen van twee geweldige mensen, en dat viel me toch best zwaar. Ik was namelijk niet aangeschoten, zoals toen bij Juri.. ;)

Savonds heb ik mijn koffer gepakt en de volgende dag heb ik mijn kamer schoongemaakt en de sleutel afgegeven. De bus die me naar het vliegveld zou brengen kwam niet dus heb ik met andere mensen die stonden te wachten een taxi geregeld, en de vlucht was verder prima.

Nu ben ik alweer twee weken weg uit Engeland en dat voelt heel gek. Ik heb zoveel mooie mensen ontmoet en er zijn echt hechte vriendschappen ontstaan, terwijl ik van tevoren niet had verwacht dat dat überhaupt mogelijk was in zo’n korte tijd. Ik heb genoten van mijn tijd en ben heel dankbaar dat ik dit heb mogen doen en dat ik zulke mensen heb mogen ontmoeten.

Bedankt allemaal voor het volgen van mijn avonturen!