UK Studying Abroad - Deel 3

2 juni 2016

Oops, ik loop een beetje achter met de posts! Het is inmiddels al juni, en vanaf 11 april heb ik niks meer geschreven, dus daar zal ik weer verder gaan. Het gaat wel echt een lange post worden want ik heb best veel tripjes gemaakt!

De week van 11 april was de eerste week met colleges na de easterbreak, dus dit was weer even wennen. Toch viel het wel mee, omdat ik hier in totaal maar 8 uur college per week heb, haha. Maandag was nog een rustige dag, s’avonds heb ik geskypet met mama. Op woensdag had ik een brunch met Matthew en tijdens de lunch plande we een tripje naar Oxford voor het weekend, waarin Chloe ook mee zou gaan. Savonds was Lucie (uit Frankrijk) jarig, en ze had een stuk of 15 mensen uitgenodigd om dat bij haar te komen vieren. De alcohol vloeide rijkelijk en we hadden een hele leuke avond. Op donderdag heb ik smiddags met Saar geskypet, die op dit moment in Australie zit. Savonds sprak ik met Juri en Chloe af in club dehav en aten we burgers. Vrijdag maakte ik nog wat laatste opdrachten en pakte ik mijn spullen, want op zaterdag vertrokken we vrij vroeg naar Oxford! De trip duurde in totaal zo’n 3-4 uur, maar toen we er eenmaal aankwamen wisten we dat dit het zeker waard zou zijn. Oxford is een prachtige stad, met heel veel mooie oude gebouwen. Nadat we onze spullen in het hotel hadden gedumpt zijn we gaan wandelen en hebben we ergens lunch gehaald. Smiddags hadden we een tour die ik van tevoren al had geboekt. De tourguide bracht ons naar een aantal colleges en liet ons een aantal mooie plekjes zien. Ook kwamen we langs de divinity school van de Bodleian bibliotheek, waar een paar scénes van Harry Potter zijn opgenomen, erg gaaf! Ook zijn we naar Blackwells geweest, een boekenwinkel achtige keten, met oa een boekwinkel (verrassing…) maar ook een poster winkel en een muziekwinkel. Savonds zijn we gaan eten bij een Aziatisch restaurant, en ik heb me hier helemaal laten leiden door Matthew en Chloe wat betreft het eten en drinken. Na het avondeten zijn we op zoek gegaan naar de ‘White Horse’ pub. Hun eigen biertje vonden we mwah, en ze sloten ook best vroeg, dus zijn we ook nog naar ‘Kings Arms’ gegaan, een pub die veel drukker was. Zo druk dat er geen zitplekken meer waren, waardoor we aan de bar stonden. Hier ontmoetten we Hugo, die een typische Britse snack kocht, namelijk een ei in een soort gehaktbal. Het stomme is dat ik niet meer weet hoe het heet, maar het was best lekker. We raakten aan de praat en hij Met Chloe bij New College in Oxfordintroduceerde ons aan zijn vrienden, waar we nog een tijd mee hebben zitten praten. De jongens studeerden niet in Oxford, maar hun familie woonde daar wel, dus ze waren allemaal in Oxford opgegroeid. Toen ook deze pub ging sluiten zijn we naar het hostel gelopen en zijn we gaan slapen. De volgende dag hadden we ontbijt in het hostel en zijn we daarna opgesplitst; Matthew ging naar een kunst museum, en Chloe en ik gingen naar het Oxford museum of Natural History. Daarna zijn we naar Blackwells gegaan, waar ik 3 John Green boeken heb gekocht, en hebben we tickets gekocht om de Duke Humphrey bibliotheek in het Bodleian te bezoeken. Daarna zijn we naar New College gegaan, waar ook een scene van Harry Potter is opgenomen. Na New College hadden we weer afgesproken met Matthew om te eten bij ‘the White Rabbit’, waar ze ontzettend lekkere pizza hadden. Hierbij dronken we natuurlijk een biertje. Na de lunch hadden Chloe en ik de tour in de bibliotheek, die erg indrukwekkend was. We zagen Matthew weer bij Christ Church college, en hier hebben we ook een tijdje rondgelopen. Ook hier zijn sommige scenes van Harry Potter opgenomen. Na Church college was het tijd om weer naar Hatfield te gaan, en hebben we onze backpacks opgehaald in het hostel. Al met al een super geslaagd weekend!

De week erna begon rustig; op maandag had ik helemaal niks gepland en dat was ook wel weer lekker. Dinsdag ging ik naar de tandarts voor mijn draadje maar dit liep niet helemaal goed af. Het komt erop neer dat ze een dikke laag lijm erop heeft gesmeerd (die inmiddels aan het afbrokkelen is) en me veel meer heeft laten betalen dan ze in eerste instantie zei dat het zou worden. Om te compenseren met iets leuks ben ik savonds naar Elehouse gegaan met Michael en vrienden van hem, want er was een pubquiz. Dit was erg gezellig. Donderdag was Chloe jarig en dit vierden we woensdag. Savonds ging ik met haar uiteten bij Wetherspoon, en daarna hadden we een cocktailmaking class, die weer erg leuk was. Na de cocktailmaking gingen we naar Chloe’s huis waar ook Matthew (+ vriend) en SH langskwamen om Chloe haar verjaardag om 12 uur te vieren. Ik had een taart Cocktailworkshop met Chloegekocht, wijn gebracht en samen met Matthew en SH een kaart geschreven, en dit vond ze erg leuk. Op donderdag had ik overdag colleges, en ben ik eind van de middag naar Londen gegaan want daar zou ik mijn vader zien! Het was superleuk om elkaar te zien na 3 maanden en we hadden met Chloe (die ook in Londen was) afgesproken om uiteten te gaan. Dit was erg gezellig. De volgende dag vloog ook mama over naar Londen, maar eerst gingen papa en ik nog naar Decathlon om voor mij een klein rugtasje te kopen en voor hem een regenjack. Dit was geslaagd en op de weg terug zochten we mama op zodat we samen naar het hotel konden gaan. Vanaf het hotel gingen we langs papa’s kantoor en daarna naar de Tower Bridge, waar we ook in zijn geweest. Tower Bridge met mama en papaDaarna zijn we naar Brick Lane geweest, waar ik graag naar Beigel Bake wilde, een beroemde Bagel shop. Savonds zijn we italiaans gaan eten en daarna gingen we naar de musical Wicked, die echt super super gaaf was. Na de musical ben ik weer terug naar Hatfield gegaan, want op zaterdag ging ik naar Brighton samen met Juri, Kim en Pascale. Bij aankomst zijn we gelijk de beroemde pier op gelopen, waar we vooral van het uitzicht hebben genoten. Daarna hebben we het paleis bezocht, wat ook een soort ziekhuis is geweest in de tijd van oorlog. Na het paleis hebben we geluncht bij subway en zijn we naar een museum geweest met kunst en informatie over Brighton. Hier waren we best snel doorheen en daarna zijn we Met Juri, Kim en Pascale in Brightongewoon rond gaan lopen. We hebben langs de boulevard gelopen en zijn daarna de winkelstraten ingegaan. De chocolade shop choccywoccydoodah was erg grappig en leuk; kunst van chocolade. Na de winkels zijn we bij een café aan de boulevard een biertje gaan drinken, en daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan. Op zondag zag ik papa en mama nog in Londen op de Notting Hill market, waar we ook koffie hebben gedronken, en daarna hebben we afscheid genomen. Ik ben toen naar Tate Modern geweest en naar Shakespears Globe Museum geweest. Ik vond de globe zo interessant dat ik besloot om tickets te kopen voor de shows die daar opgevoerd worden.

Koreaanse lunch makenDe volgende week stond in het teken van leren want op donderdag had ik mijn eerste examen. Dit is dus niet zo boeiend om over te schrijven. Het enige echt leuke deze week (naast dat ik het tentamen best wel gerockt had) was een Koreaanse lunch op zondag met Matthew en Chloe. We aten een noedel soep met tofu, worst, ui, kimchi (kool met een zuur sausje), cheddar en bonen, als side dish hadden we dumplings. Het was super lekker!

Ook de week erna stond nog steeds in het teken van leren en tentamens, want ik had tentamens op dinsdag en donderdag. Donderdagavond ben ik met Pascale en Talha naar club dehav gegaan, waar later nog Cassander, Mounir en Shaiek aanschoven. We hadden een hele gezellig avond. Vrijdag at ik savonds samen met Matthew en pakte ik overdag weer mijn koffer want ik had met Kim en Juri een paar dagen naar Manchester en Liverpool gepland. Op zaterdagochtend gingen we opweg, en eind van de middag kwamen we in Op weg naar Manchester!Manchester aan. Het hotel lag iets verder uit het centrum dat we dachten, dus dat was jammer. Toch zijn we savonds naar het centrum gegaan en hebben daar wat rondgelopen. Niet te lang, want het was al laat en het regende. We hebben gegeten bij een indiaans restaurant waar we kleinere gerechtjes aten, dit was erg lekker! We gingen niet te laat terug naar het hotel want we hadden een planning voor zondag. Wel zijn we nog door Canal Street, een uitgaansstraat, gelopen. Op zondag zijn we na een Costa koffie op pad gegaan. We hebben de John Ryland library bezocht, die echt super mooi is. Daarna hebben we bier gehaald bij tesco en zijn we naar Heaton park gegaan om te chillen. Dit is een super groot en mooi park in Manchester. Helaas was de rij voor bootvehuur te lang, maar we hebben ons zeker vermaakt op het gras. Ook hebben we hier een geocache (soort schatzoeken met Heaton Park in Manchesterbehulp van een app) gezocht, maar helaas niet gevonden. Rond een uur of 7 zijn we weer richting centrum gegaan en hebben we ijs gegeten op een pleintje bij het voetbal museum. Daarna zijn we opzoek gegaan naar een plek om te eten, en we kwamen erachter dat er een Goumet Buger Kitchen in Manchester is! Dit is denk ik wel mijn favoriete burger restaurant, dus hier gingen we heen. Het eten was zoals altijd verrukkelijk. De volgende dag zijn we sochtends nog naar de Town Hall geweest, en zijn we door China town gelopen (waar ik wat spulletjes kocht) waarna we de bus naar Liverpool hadden. Aangekomen in Liverpool scheen de zon fel, en checkten we gelijk in bij het hostel. We hadden een kamer voor onszelf dus dat was heel fijn. Vanaf het begin vonden we Liverpool sowieso iets leuker dan Manchester; het is veel mooier en de zee vlakbij is gewoon prachtig. In het hostel kregen we het idee om bier te halen bij Tesco en langs de boulevard een plekje te zoeken om te chillen, dus dit The three muskebeers in Liverpoolhebben we gedaan. Eerst hebben we nog een stuk langs de boulevard gelopen en wat mooie gebouwen gezien, waarna we op een grasveld zijn neergeploft. Hier hebben we in totaal 4 uur gezeten, gekletst, bier gedronken en de zonsondergang gezien. Dit is een van de beste herinneringen aan deze trip. Rond 10 uur was het tijd om te eten en zijn we naar de Pizza Express gegaan die vlakbij zat. Na het avondeten hebben we meer bier gekocht en zijn we op de hostelkamer Saboteur gaan spelen. De volgende dag was het minder goed weer, en zijn we naar de central library gegaan, die erg modern was. Ook hebben we een hippie shoppingcentre en een kathedraal bezocht. Savonds zijn we gaan eten bij Wahaca, sindsdien een andere favoriet van mij. Wahaca is een mexicaans restaurant waar je Eten bij Wahaca in Liverpoolmeerdere kleine gerechtjes besteld, en de kaart is super divers. Na het eten hebben we weer bier gehaald en hebben we Saboteur gespeeld en vooral veel gekletst tot in de vroege uurtjes. De laatste dag van onze trip zijn we naar het Maritiem museum geweest en hebben we het Albert Dock bezocht. Daarna was het weer tijd om te gaan. We hebben een super tijd in Manchester en Liverpool gehad, en daar komt nog bovenop dat vervoer en accommodatie me in totaal nog niet eens 100 pond heeft gekost!

Omdat we woensdagavond laat terugkwamen was donderdag een rustdag, maar op vrijdag ging ik met Juri naar Londen. Eerst gingen we naar Camden, daarna naar Brick lane (voor de bagels!) en vervolgens naar de Borough market. Deze laatste is echt een aanrader als je van eten houdt; ze hebben hier zóveel! Hier hebben we ook een biertje gedronken (om 2 uur smiddags, kan gewoon op Juri in Camdenvrijdag!). In de buurt van Bank hebben we sushi gekocht, die we in Green park hebben opgegeten. Daarna wilden we naar Les Miserables, om goedkope last minute tickets te halen, maar die waren helaas uitverkocht. Uiteindelijk kwamen we terecht bij Woman in Black;  ‘thriller’ theater, gebasseerd op een boek waar ook een film van is gemaakt. Het stuk was serieus eng, met behulp van licht en geluid schrok ik een paar keer echt heel erg, en Juri vond het volgens mij ook best eng. Zaterdag was weer een childag en savonds had ik afgesproken met Joost om een film te kijken en wat te drinken. Ik nam een fles rode wijn mee maar toen ik die uit mijn tas haalde viel die op de grond… Een enorme vlek verspreidde zich over Joost zijn tapijt… Op internet lazen we dat je er zout op moet gooien, dus zijn we naar de winkel gegaan om 8 bussen zout te kopen (en nieuwe wijn natuurlijk), en hebben we dat eroverheen gegooid. Daarna zijn we muziek gaan luisteren, kletsen en drinken, en lag ik uiteindelijk om half 6 in bed. De volgende dag hadden we beide een kater, maar ik kwam alsnog langs om het zout op te ruimen. Het mocht niet baten; de vlek zat er nog steeds. Maar een leuke avond hadden we wel gehad, haha.

Zo, dat was nog eens een lange post. Sorry daarvoor.

Morgen (3 juni) vlieg ik naar Oslo om Pim te zien, en daarna vliegen we samen naar Londen om hier een weekje te vertoeven. Op 16 juni vlieg ik alweer naar Nederland. De volgende post komt rond die tijd! Tot dan!