UK Studying Abroad - Easterbreak

15 april 2016

De eerste echte dag van de easterbreak, maandag 28 maart, ben ik met Matthew naar Greenwich (in Londen) geweest. Halverwege de dag sloten ook Juri en zijn Met Vlad, Matthew en Juri bij Old Royal Naval College in Greenwichneefje Vlad aan. We zijn naar het Old Royal Naval College geweest, wat erg indrukwekkend was. Ook zijn we naar het Maritime Museum geweest, maar we hadden helaas niet genoeg tijd om alles te zien. Savonds hebben we burgers gegeten en zijn we gaan wandelen bij de London Eye en de Thames. Op dinsdag was ik vooral bezig met wasjes draaien en mijn spullen pakken, want op Woensdag vertrok ik met Matthew naar Spanje!

De eerste stop was Barcelona, we kwamen daar vrij laat aan en hebben dus onze spullen in het hostel gedumpt en zijn een stuk gaan lopen naar een goedkoop eettentje dat we in mijn boekje over Barcelona hebben gevonden (Mam, thanks voor het kopen!!). Het eettentje was heel simpel en er Fietsen in Barcelonawaren alleen maar locals. Het eten was eigenlijk niet zo goed, maar dat vonden we niet zo erg. De tweede dag ontmoetten we tijdens het ontbijt Andrew, een Amerikaanse jongen, en met hem hebben we fietsen gehuurd, zijn naar een aantal mooie gebouwen gefietst, hebben de Sagrada Familia gezien (ook van binnen, erg gaaf!), zijn helemaal naar Met Matthew en Andrew bij de kathedraal in Barcelonaboven bij Parc Guell gelopen en hebben tapas gegeten bij Quimet i Quimet, een beroemde tapas bar. Hier hebben we ook een Duitse vader met zoon ontmoet waarmee we de hele avond hebben gepraat en wijn gedronken. Op vrijdag hebben we de fietsen terug gebracht en zijn we daarna opgesplitst. Matthew wilde naar wat musea en ik ben naar de grotFietsen in Barcelonae markt gegaan, wat erg leuk was. Daarna ben ik naar een boekwinkel en de universiteit geweest, waarna ik Matthew weer ontmoette om te lunchen. Na de lunch ben ik naar een natuurmuseum geweest met een groot aquarium, wat erg leuk was. Hier heb ik ook nog geskypet met Pim. Matthew ontmoette ik weer bij de markt van die ochtend en daar kochten we wat olijven Tapas met Matthew op de Ramblas, Barcelonaen worstjes om als ‘tapas’ op de Ramblas op te eten. Vervolgens zijn we naar de travel bar gegaan om een biertje te drinken, en daarna zijn we naar een heel goed restaurant gegaan waar we hebben gedineerd en sangria hebben gedronkeGek doen, Barcelonan. Op zaterdag zijn we niet te laat opgestaan en hebben we onze spullen gepakt. We hebben nog een laatste rondje door gothic area gelopen en zijn toen naar het station gegaan om onze BlablaCar chauffeur te ontmoeten voor de rit naar Madrid. De rit was prima, alleen sprak Ricardo helaas helemaal geen Engels, en wij geen Spaans, dus het was wel een beetje stil.

Nadat we in Madrid de spullen hadden gedumpt in het nieuwe hostel zijn we een pub gaan zoeken om de voetbalwedstrijd van Barcelona tegen Paleis in Madrid!Madrid te gaan kijken. In de pubs hadden zich al supporters verzameld en we vonden het erg leuk om hier tussen te staan. In de rust zijn we een restaurantje gaan zoeken zodat we konden avondeten tijdens het kijken. Op zondag was er een markt, waar we natuurlijk heen zijn Gek doen, Madridgegaan. Er was val alles te vinden; van hippie stalletjes tot souvenirs en van antiek tot telefoonhoesjes. Ook was de markt enorm groot, elke splitsing van straten die je tegenkwam had je weer nieuwe stalletjes in de andere drie straten, wat het soms lastig kiezen maakte. Op de markt kocht ik een paraplu, omdat het best hard regende. Lunch hadden we in een café waar veel locals al aan de wijn zaten, dat doet iedereen daar op zondag rond 1/2 uur. Op het plein bij het café stond het helemaal vol met jongen kinderen en Madrid Libraryouders die voetbalplaatjes aan het ruilen waren, ook dat is op zondag heel normaal daar. Na de lunch liepen we naar het paleis, wat erg indrukwekkend was. Op zoek naar een restaurant kwamen we nog langs een Chinese supermarkt waar ik wat dingetjes heb gekocht, en we hebben uiteindelijk gedineerd in een supergoed Italiaans restaurant. Maandag was alweer onze laatste dag in Madrid. Eerst gingen we naar het kunstmuseum, waar heel veel verschillende soorten kunst te zien was. Na de lunch zijn we Skypen met Martijn in Madridweer opgesplitst en ben ik naar een marktje gelopen en daarna naar de bibliotheek die ik wilde bezoeken, maar dat kon helaas niet meer. Hier was ik best teleurgesteld over dus toen ben ik taart gaan eten in een café totdat Matthew en ik hadden afgesproken bij het kristallen paleis in het grote park, en daarna zijn we op weg gegaan naar een Chinees Restaurant, waar we hotpot hebben gegeten. In Nederland noemen ze dit volgens mij Chinees fonduen, maar het komt erop neer dat je groente en vlees in een bouillon kookt. Op dinsdag was het weer tijd om naar huis te gaan. Om 4 uur smiddags kwam ik thuis en kon ik gelijk gaan wassen en voorbereiden voor de volgende dag, want op woensdag vloog ik naar Bergen in Noorwegen, opweg naar Pim!

Vanuit het vliegtuig naar BergenOp Bergen airport werd ik opgehaald door Pim en Dennis, een Duitse vriend van Pim die een auto heeft. Savonds hebben we ook met hem gegeten. De volgende dag gingen we de stad zelf in. We liepen wat rond Bryggen en zijn daarna deels een bergje op gelopen om het uitzicht te zien. Vervolgens gingen we naar een boekencafe waar we koffie hebben gedronken en carrotcake (met heerlijke frosting) hebben gegeten. Ook speelden we hier schaak, wat Pim steeds won, haha. Na het boekencafe zijn we naar de Met Pim koffie drinken, taart eten en schakenbibliotheek geweest en hebben we wat rondgelopen in het winkelcentrum. Daarna zijn we met Dennis, Liva en Marie (laatsten beide uit Denemarken) een typisch Noors gerecht met heel veel vlees gaan eten, en hebben we in datzelfde restaurant ook walvis vlees op! Die kan weer van het lijstje. Na het Op Ulriken!eten zijn we een café gaan zoeken en hebben we wat biertjes gedronken, waarna we naar een ander café zijn gegaan en meer bier hebben gedronken. Al met al een gezellige avond. De volgende dag, vrijdag, was het plan om naar Ulriken te gaan, de hoogste berg van Bergen. We gingen met de kabelbaan omhoog en liepen (soms was het meer klimmen) vervolgens naar beneden. Het was heel gaaf om daar te lopen, en we hadden hele mooie uitzichten. Ook lag er op sommige stukken nog sneeuw! Naar beneden wandelen bij UlrikenHet kostte ons ongeveer 2 uur om beneden te komen en daarna zijn we terug naar Pims accommodatie (Fantoft) gegaan en hebben we met wat anderen couscous salade gegeten. We zijn niet te laat gaan slapen want op zaterdag wilden we een Fjorden cruise gaan doen. Helaas bleek deze toen we bij de boot Uitzicht bij een meertje in Bergenaankwamen al uitverkocht te zijn, dus dit moeten we in juni maar doen, als we beide naar Oslo vliegen om elkaar te zien. In plaats van de cruise zijn we naar het aquarium geweest, wat best leuk was! Hierna zijn we weer naar Fantoft gegaan en hebben we gegeten met Dennis en twee Duitse vriendinnen van hem. Later kwam ook Marvin en hebben we Uno gespeeld. Op Vanuit het vliegtuig terug naar Londenzondag hebben Dennis en Pim me weer naar het vliegveld gebracht en ben ik weer naar huis gevlogen.

Ik heb een geweldige vakantie gehad, en ben zo dankbaar dat ik dit allemaal mag doen! Binnenkort komen er tentamens aan, dus daar zal ik wel even druk mee zijn, maar ik zal over een aantal weekjes weer updaten.

Tot dan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rinza Kleter:
    17 april 2016
    Wat heerlijk om al jouw reisverhalen te lezen, lieverd. Zo reis ik een beetje met je mee. Barcelona is inderdaad prachtig. Jammer van die bibliotheek in Madrid. Ik zoek nog een reisgenoot om Madrid te bezoeken, als je meegaat kunnen we samen de bibliotheek bezoeken;). Noorwegen met Pim is natuurlijk ook een feest. Prachtige foto's!