UK Studying Abroad - Deel 2

13 april 2016

Hoihoi!

Het is alweer 7 weken na mijn laatste update, dus het werd weer tijd.

In de week dat ik mijn vorige blogpost schreef, de week van 22 februari, had ik op drie dagen overdag college, en de rest van de week savonds een aantal dingen gepland. Op maandag kookte ik samen met Pascale, en gingen we daarna naar Harry Potter Studios met LaurianeElehouse (de pub op de campus) met Alex en David, beide uit Amerika. Dinsdag zijn we met een groepje wat gaan drinken in de Telfort common room, en hebben we kaart en tafelvoetbal gespeeld. Op woensdag ging ik samen met Chloe bij Matthew een typisch gerecht uit Singapore eten. Donderdag was een bijzondere dag want toen ben ik met Lauriane, uit Frankrijk, naar de Harry Potter Studios tour geweest. We zijn beide best wel fan dus we vonden dit super leuk!! Savonds at ik samen met SH en op vrijdag hadden we een flatparty van Lauriane, die erg gezellig was! Daardoor stond zaterdag vooral in het teken van uitbrakken, al heb ik savonds met Joost nog gegamed (The Vanishing of Ethan Carter – thanks voor de tip Rien!). Op zondag ging ik naar St. Albans met Kim en Pascale en hebben we geshopt!

Die week erop ben ik op maandag met Lauriane naar yoga geweest. Dat was mijn eerste keer yoga en ik weet nog steeds niet echt wat ik ervan vind, haha. Het is wel ontspannen enzo, maar echt sport vond ik het niet. Op dinsdag had ik veel meetings met projectgroepjes en at ik savonds met Matthew en SH bij Chloe, die een typisch Koreaans gerecht had gemaakt. Op woensdag at ik samen met Rob, mijn flatgenoot en maakten we heerlijke kip uit de oven gevuld met ricotta en spinazie. Die avond gingen we naar Cheeky Wednesday met de flat en dat was weer super leuk. Donderdag had ik college en savonds tennis met SH, waarna we naar het restaurant op de andere campus zijn gegaan om hamburgers voor de helft van de prijs te eten, want dat is op donderdag een actie daar. Daarna Syl uit Uitgaan met Syl!Nijmegen!! Met de studievereniging had zij een business trip naar Londen gehad en toen de rest naar huis ging is zij naar mij gekomen om tot maandag te blijven. Die avond zijn we gelijk uitgegaan; we hebben eerst veel bier gedronken in de club op de andere campus, en zijn later naar mijn campus gegaan om cocktails te drinken in de ‘Style Bar’. Op vrijdag zijn we naar de galleria hier in Hatfield geweest. Savonds zijn we wat gaan drinken bij Mounir, en toen iedereen daar naar the forum ging zijn we met Matthew Mark en Lena naar mijn huis gegaan om nog wat te kletsen. Op zaterdag zijn we naar Welwyn Garden City gegaan, een klein plaatsje in de buurt van Hatfield, waar naast een winkelcentrum eigenlijk niet zoveel te doen is. Hier hebben Syl en ik dezelfde broek gekocht van Dorothy Perkins, haha. Op zondag zijn we met oa Matthew naar Londen gegaan en savonds zijn we daar naar de Skygarden gegaan; een heel hoog gebouw met een prachtig uitzicht op Londen. Echt een aanrader!

Op maandag was het alweer tijd voor Syl om te vertrekken en daarna ben ik de hele middag bezig geweest met mijn presentatie van de volgende dag. Die ging best goed, en de rest van de dag had ik colleges en deed ik eigenlijk niks bijzonders. Op woensdag deed ik wel iets bijzonders! Ik ging die dag namelijk met Juri naar Londen en savonds zijn we naar de musical Phantom of the Opera gegaan! Dit was zo gaaaaaaf. Ik luister nog steeds de soundtrack op spotify. Ook Met mama bij Country 2 Countryecht een aanrader om heen te gaan dus! Donderdag was naast colleges verder niet bijzonder, maar op vrijdag ging ik weer naar Londen want die dag kwam mijn moeder! Overdag ben ik zelf wat door Londen gelopen en oa naar het British Museum geweest, en eind van middag haalde ik mijn moeder op, en zijn we gelijk gaan dineren in China Town. We gingen niet te laat naar bed want zaterdag was een van de beste dagen uit mijn leven so far, die dag was namelijk Country 2 Country festival! Een festival met country muziek waar ik al een tijdje naar uitkeek. Het was onwijs leuk en gezellig met mama en de artiesten waren erg goed! Savonds zijn we uitgeput op bed gevallen. De volgende dag zijn Met mama bij Country 2 Countrywe naar Canary Warf gegaan en oa naar het museum daar geweest, wat erg leuk was. Daarna was het weer tijd om gedag te zeggen, en ben ik weer terug gegaan naar Hatfield.

De week van 14 maart bestond vooral uit groupmeetings en coursework doen. Dit is echt niet boeiend om over te vertellen, maar het kwam erop neer dat ik de hele week druk was met projecten voor 3 verschillende vakken die ik hier volg. Donderdag ben ik daarnaast nog met Chloe naar tennis geweest, maar vrijdag, zaterdag en zondag was ik hele dagen in de In Elehouse na een lange dag in de bieb, met David, Aden en Robuniversiteitsbibliotheek. Op zaterdagavond ben ik na een hele lange dag nog wel even in Elehouse geweest met wat flatgenoten en SH, dat was wel erg leuk.

Die week erop waren de deadlines en een presentatie, en was ik dus ook nog veel bezig met de studie. Op woensdagmiddag was het allemaal af, en ben ik samen met Pascale naar de supermarkt gegaan om inkopen te doen voor onze Nederlandse-Canadese party die we hadden gepland. We hadden SH, Matthew, Juri en Chloe uitgenodigd bij mij thuis en hebben pannenkoeken gemaakt en die met maple syrCocktailworkshop met Chloe, Juri en Pascaleup gegeten, iedereen vond het erg lekker! Na het eten hadden Pascale, Juri, Chloe en ik een cocktailworkshop en daarna zijn we naar Cheeky Wednesday gegaan. Op donderdag had ik weer normaal college en op vrijdag zijn we met Chloe, Pascale, Juri en Matthew naar Londen geweest. We hebben toen onder andere een tempel in het Noorden van Londen bezocht, wat vrij ver reizen, maar ook erg indrukwekkend was. Op zaterdag ben ik met Matthew boodschappen gaan doen om spullen voor de paasbrunch die we de dag erna met Chloe hadden gepland, te kopen. Bij de paasbrunch sloten ook Emily en Jamie uit mijn flat aan en het was een hele gezellige boel.

Met Matthew, Pascale, Chloe en Juri bij Swaminarayan MandirEasterbrunch met Jamie, Matthew, Chloe en Emily

Over de easterbreak, toen ik naar Spanje en Noorwegen ben geweest, zal ik later posten!