Week 3 - Vientiane & Ayutthaya

1 oktober 2017

Dinsdag 26/09
Nadat we terugkwamen van de gibbon hebben we heerlijk gedoucht en onze schoenen zo goed mogelijk schoongemaakt. Daarna zijn we met het Poolse koppel en het Duitse meisje die we bij de gibbon hadden ontmoet gaan eten. Erg gezellig!

Woensdag 27/09
Zonder ontbijt zijn we deze dag naar het vliegveld van Ban Houxay gegaan. Hier hebben we ingecheckt en daarna ontbeten met een noodlesoep. Het vliegveld was mega klein, met 2 incheckbalies, 1 security check, en 1 gate, die meer op de wachtkamer van een tandarts leek dan op een gate. Grappig om te zien! We vlogen naar de hoofdstad van Laos: Vientiane. In het hostel hebben we onze (erg vieze) was afgegeven. Daarna zijn we gaan lunchen met een sandwich en smoothie, en het zwembad ingedoken. Dat hadden we wel verdiend vonden we zelf. Als avondeten had ik niet echt honger dus haalde ik een sandwich bij een supermarkt. Suus at een rijstgerecht bij een kraampje op straat.

Donderdag 28/09
Bij het hostel kregen we een heerlijk ontbijt van French toast. Omdat het regende heb ik toen de blogposts van week 2 en the gibbon experience. We hebben geluncht bij hetzelfde tentje als de dag ervoor en toen gechilld op de kamer. Eind van de middag zijn we naar de Arc gegaan, in de regen. Daarna naar een pizza tentje gelopen, was niet heel boeiend.

Vrijdag 29/09
Na wederom een lekker ontbijt zijn we naar het vliegveld gegaan om naar Bangkok te vliegen. Met een grab taxi gingen we vervolgens naar een bus terminal om onze bus naar Ayutthaya te halen. Veel reizen dus deze dag! In Ayutthaya hebben we Pad Thai afgehaald en in het guesthouse opgegeten. Daar zagen we de eerste mega grote (ongeveer handpalm) kakkerlak. Goed voor de eetlust, haha!

Zaterdag 30/09
Na wederom een prima ontbijt hebben we een fiets gehuurd en zijn we naar verschillende ruïnes van tempels gereden. Ayutthaya is de oude hoofdstad die is verwoest door de Birmezen in 1767, daarna is Bangkok als nieuwe hoofdstad gekozen. Tempels die verwoest zijn hebben ze laten staan, waardoor de ruïnes nu nog te vinden zijn voor toeristen zoals wij. Op een gegeven moment ging het regenen, maar als echte Hollanders hebben we gewoon doorgefietst. Toen we wel klaar waren met de tempels zijn we bij een tentje gaan lunchen, en hebben we nog lekker gezeten. Op weg naar het guesthouse hebben we nog Pad Thai afgehaald en op de kamer opgegeten.

Zondag 01/10
Op zondag hebben we sochtends bij de receptie gevraagd hoe we naar Kanchanaburi konden reizen. Ze raadde ons aan om een bus naar Suphanburi te pakken en daar over te stappen op de bus naar Kanchanaburi, dus dat hebben we gedaan. De eerste ‘bus’ was een minivan, de tweede bus was een streekbus die veel stopte. We hebben er uiteindelijk dus ook vrij lang over gedaan. In Kanchanaburi hadden we nog niks geregeld qua accommodatie omdat we niet wisten of we de reis in 1 dag konden maken, maar het was geen probleem om ergens binnen te lopen en het ter plekke te regelen. Na onszelf geïnstalleerd te hebben zijn we naar een marktje gelopen waar we ons avondeten bij elkaar hebben verzameld. Dit was heel pittig! Als toetje had ik een banaan gedipt in chocolade. Ook heb ik nog een leuk groen shortje gekocht.

1. Theo:
    12 oktober 2017
    Ik hoop dat de kakkerlak tam was.
  2. Otto en Anneke:
    12 oktober 2017
    Lieve Romy , we hebben het weer genoten jouw reisblog te lezen. Het is alkes zo spannend wat jullie doen. We zijn erg blij dat het goed met jouw gaat. Liefs. 😘😘