Dag 11 - Rijden, Dag 12 - Memphis, Dag 13 - Sun Studio

24 juli 2014

Dag 11 - Rijden

Deze dag hebben we ontbeten, tassen gepakt en zijn snel gaan rijden. We zouden DSCN0125eigenlijk richting Cairo rijden, maar dit zou in twee uurtjes gedaan zijn. Dat vonden we een beetje kort dus besloten we gelijk naar Memphis te rijden. Via de Great River Road, langs de Mississippi. Helaas zag je onderweg niet veel van deze grote rivier, omdat er vaak bos tussen de weg en de rivier zat. Heel jammer! We hebben sommige stukken ook snelweg gedaan omdat het anders wel erg lang zou duren. In de ochtend ijskoffie gehaald bij de MacDonalds, die veel te zoet was helaas. Deze heb ik dus niet opgedronken. Lunchen hebben we op een parkeerpDSCN0143laats gedaan, ik had nog een 6'' Sub over van gister, Sebas at een bagel. Na een powernap in Cairo en een smoothie bij de MacDonalds hebben we het laatste stuk naar Memphis en het motel gereden. Prima kamers weer! Als avondeten hebben we taco's en burrito's bij Taco Bell gehaald. Dit vonden we zo mega lekker!! Echt een aanrader. Na nog wat lezen en tv kijken zijn we gaan slapen.

Dag 12 - Memphis

Na het ontbijt zijn we nog een paar uurtjes gaan chillen en vervolgens richting een winkelcentrum gegaan; Wolfschase Galleria. Perongeluk hadden we de aIMG-20140723-WA0010_resizeduto bij een filiaal van Barnes & Noble gezet (een boekenwinkel; vond ik niet zo erg!!), dus daar gingen we eerst heen. Na iets meer dan een uur kwamen we met 6 boeken (waarvan 5 voor mijzelf natuurlijk..........) weer naar buiten. Daarna zijn we naar de echte shoppingmall gegaan, omdat ik nog een vest van Abercrombie wilde. Deze vonden we (twee zelfs, en nog een topje) en daarna zijn we nog wat rond gaan lopen. Bordeaux rode All Stars gekocht, geluncht en vervolgens weer naar het hotel gegaan.

We zouDSCN0147den rond 4/5 uur richting downtown Memphis gaan, maar ineens ging het super hard regenen, dus dat stelden we even uit. Half 6 gingen we dan toch weg. Op naar BB King's Blues Cafe! Zoals altijd weer super gave live muziek en prima eten. Via de app vroeg mama of het oke was IMG-20140723-WA0036_resizedals ze langskwamen, zij waren namelijk opweg naar een camping in Memphis, dus dat deden ze! Gezellig gezeten en gegeten. Daarna nog even rondgelopen (opzoek naar een tattooshop, want dat zouden pap en ik al een jaar ofzo doen en dacht nouja waarom niet, maar helaas geen gevonden die open was) en daarna hebben we ze afgezet op de camping en zijn zelf naar het motel gereden.

Dag 13 - Sun Studio

DSCN0158Deze dag hadden we afgesproken dat we met z'n allen naar Sun Studio zouden gaan (een studio in Memphis waar oa Johnny Cash en Elvis Presley zijn begonnen). Dit was super leuk! Er was een hele leuke gids die heel levendig vertelde over het opstarten van de studio, de successen, de mensen.. Echt heel leuk! InteressanIMG-20140724-WA0005_resizedt ook om te horen dat Elvis ongeveer een jaar rond de studio heeft gehangen voordat hij gebeld werd dat ze een 'job' voor hem hadden. En dat toen 'That's All Right' voor het eerst op de radio werd gedraaid, en het natuurlijk meteen een hit werd, hij in zijn eentje in de bioscoop was.

Daarna gingen we een tattooshop, want het leek me wel heel vet om in Memphis een tattoo te laten zetten! Ik wil echt al vanaf mijn 13e een klein sterretje op mijn voet dus dat is het ook geworden. Ben er erg blij mee! Vervolgens hebben we papa en mama in het IMG-20140725-WA0000_resizedcentrum afgezet en na een lunch bij Subway zijn Sebas en ik richting Nashville gaan rijden. Dit duurde minder lang dan gedacht! Zo'n 3,5 uur. We zitten in Super 8 motel, een prima hotel voor een prima prijs. Na wat eten bij Waffle House gehaald te hebben (ik had salade en sebas een steak sandwich met hashbrowns) besloten we naar de film te gaan. De bios was nog moeilijk te vinden, maar na een paar keer verkeerd/heen en weer rijden hadden we hem gevonden! Snel kaartjes geko20140724_221713_resizedcht en daarna natuurlijk popcorn halen. Deze eten de Amerikanen niet zoet of zout, zoals wij, maar met boter. Ja echt, boter! Lekker met vette handjes in de biosstoelen zitten. De film (Lucy) was trouwens super gaaf, echt een aanrader, al weet ik niet wanneer hij in Nederland uitkomt. Na de film zijn we snel gaan slapen!