Dag 8 - Chicago, Dag 9 - Route 66, Dag 10 - Six Flags

22 juli 2014

Dag 8 - Chicago

Omdat we later opstonden dan normaal gingen we pas na het inpakken van de tassen en afscheid nemen van pap en mam, tegen 11 uur, weg. We zijn een s20140719_123635_resizedtuk binnendoor gereden, en kwamen daardoor nog langs een autoshow, heel grappig. Tegen lunchtijd stuitten we op een klein meer, dus daar zijn we gestopt en hebben rustig geluncht. Toen we na zo'n 2 uur rijden een Starbucks wilde nemen kwamen we bij toeval de rest van de familie weer tegen, grappig! We hebben even gekletst en zijn toen weer verder gereden. Voor Chicago hebben we nog in de file gestaan, maar uiteindelijk waren we er! Ik vond het wel een beetje spannend hoor, rijden in DSCN0035zo'n drukke stad. We hadden bedacht om gewoon rond te rijden en niet te stoppen maar we moesten alletwee super nodig naar de wc, dus reden we maar een parkeerplaats op ($10 per uur!!). Sebas ging wildplassen terwijl ik een kaartje kocht, maar dat lukte niet. Dusja toen hebben we beide wildgeplast haha.

Daarna zijn we een Abercrombie op gaan zoeken om truien voor sebas te halen. Ondertussen zouden we zoeken voor een motel, en die vonden we! Helaas was het wel voor 21+ en werden de kamers ook per uur verhuurd... Na wat rondbellen vonden we toch een prima motel, dus op daarheen. Bij de receptie zat een bulletproof (met bewijs..) glas tussen de receptionist en de gasten, dus je kunt je voorstellen wat we dachten. De kamer was echter prima dus die hebben we ook gewoon geaccepteerd

Nadat we de spullen hadden gedumpt zijn we gelijk richting de Abercrombie gereden. Deze bleek in een winkelcentrum te zitten waar we drie ja20140719_190650_resizedar geleden ook zijn geweest! Wat een toeval. Voor sebas hebben we flink geshopt: 6 shirts, een overhemd en een trui. Goeie score zou ik zeggen. Daarna zijn we gaan eten bij Panda Express, een chinees (ook in het winkelcentrum) waar je zelf je maaltijd samen kunt stellen. Was erg lekker! Daarna zijn we teruggereden, hebben de film Robots nog op tv gekeken en zijn daarna gaan slapen.

Dag 9 - Route 66

We begonnen deze dag met naar de Wallmart rijden, want we hadden ontbijt nodig. Daar zagen we ook deze (mega grote) grappige taarten. Na wat bagels gehaald te 20140718_152809_resizedhebben gingen we tanken en daarna konden we echt op weg. Of toch niet, want we kwamen in de file terecht. En toen we daar uitkwamen in nog een! Met ongeveer 3 uur vertraging hebben we toen de route 66 opgezocht (die route die mijn vader vorig jaar met Erik, een vriend van hem, op de motor heeft gereden) en hebben we een stuk gereden. Deze route is echter vrij slecht aangegeven en daarom raakte we hem ook twee keer kwijt. Bij een Dairy Queen hebben we gelucht met een wrap, vervolgens zijn we bij een tankstation gestopt en zijn de route 66 shop in geweest, waar we shirts voor de mannen hebben gekocht. Weer raakten we daarna de route kwijt en dit keer goed want we kwamen echt in the middle of nowhere terecht, niet zo handig, maar wel heel mooi.

DSCN0051DSCN0088DSCN0095

Uiteindelijk hebben we de gps maar weer ingeschakeld en zijn we naar St. Louis gereden. Sebas had al een motel uitgezocht dus gingen we daar kijken. De kamer zag er prima uit (groot zelfs!). Inmiddels was het half 8 en moesten we nog eten dus hebben we wat afgehaald. Chili, mini taco's en frietjes. Erg lekker! Na wat rommelen en chillen zijn we gaan slapen.

Dag 10 - Six Flags

Sebas h20140721_141649_resizedad bedacht om hier in St. Louis naar Six Flags te gaan, dus dat deden we! S'ochtends kaartjes via internet gekocht en laten printen in het park. Goed geregeld wel! Meteen maar een achterbaan ingegaan, 'The American Thunder'. En Amerikaans was 'ie zeker, overigens alles daar. Naast de mensen die er zijn voor de veiligheid zit er namelijk bij elke attractie iemand bij een microfoon die je een prettige rit wenst, en vraagt of alles leuk was als je weer terug komt. Bij de uitgang staat zelfs een persoon alleen om iedereen een high five te geven! Het zou je baan maar zijn...

Wel was het erg warm, 104 graden Fahrenheit toen ik later op de dag in de auto zat; dat is 40 graden Celsius! Daarom hebben we op een gegeven moment een grote spiraal beker gekocht waar je slush puppi in kan doen, en voor 4 dollar kun je hem refillen. Weer typisch Amerikaans; je had ook een grote oranje beker voor 16 dollar die je onbeperkt kun refillen met frisdrank. Liep iedereen mee natuurlijk (ook, of misschien júist, de dikke mensen).

Na nog wat achtbanen en waterslides zijn we gaan lunchen bij de Mexicaan; twee taco's die niet eens zo groot waren werden volgepropt met bonen, rundvlees, cheddarkaas, sla en sour cream. Eigenlijk was het een maaltijd voor 1 persoon, maar Sebas en ik hebben het gedeeld en zaten daarna vol genoeg. Daarn20140721_161215_resizeda kreeg ik een beetje een dipje, door de warmte waarschijnlijk. Na nog twee attracties besloten we dat ik naar de auto terug ging en Sebas nog twee achtbanen zou doen. Ik gaf hem geld mee om eventueel iets te kopen of aan iemand te vragen of hij mij kon bellen als dat nodig was. In de auto ben ik lekker afgekoeld en toen Sebas er weer was zijn we terug gereden naar het motel. Daar zit ik nu op bed dit te typen, en we gaan zo eten.

Tot snel!

- Toen ik dit geplaatst had appte papa dat ze in de buurt waren, en hebben we samen bij de Subway gegeten. -

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petra:
    22 juli 2014
    Hi Romy en Sebas! Leuk om weer mee te genieten van jullie avonturen. Heel veel plezier! X
  2. Romy:
    23 juli 2014
    Dankjewel Peet! Leuk dat je meeleest. X Room en Sebas
  3. Saskia:
    23 juli 2014
    Hee Room en Sebas!

Leuk om vanuit NL jullie avonturen te kunnen lezen!
    Heel veel plezier en veel veilige km's in de USA!
    Liefs,
    Sas