Dag 14 & 15 - Nashville

26 juli 2014

Dag 14 - Nashville Ryam Aditorium20140725_135408_resized

Zoals altijd weer prima ontbeten, waarna we richting downtown Nashville gingen. We gingen naar het Ryman auditorium, een bekende theaterzaal. Helaas vonden we deze minder leuk dan verwacht, er werd veel verteld over lokale artiesten en hun optredens daar. Wel leuk was de backstage tour, die langs de kleedkamers en de achterkant van het podium ging. Na het auditorium liepen we richting Broadway om te lunchen. Het was hier mega druk (en erg warm!) maar wel met een super leuke sfeer. Uit de meeste tentjes kwam het geluid van livemuziek en de geur van lekker eten. Wij zijn uiteindelijk bij 'Tiny Roof' gaan zitten, waar we Mexicaans hebben gegeten. Vervolgens zijn we een rondje door het centrum gaan lopen.

20140725_142609_resized20140725_142603_resized20140725_141823_resized

De volgende stop was Hatch Show Print, een 'Letterpress' shop, met posters voor shows. Sebas vond dit erg interessant! Daarna nog even gekeken in de shop van 20140725_180639_resizedde Country Music Hall of Fame, waar ik besloot de tour niet te gaan doen. Ik twijfelde hier over omdat ik country muziek wel echt geweldig vind, maar vooral 'nieuwe' artiesten ken, en de tour gaat vooral over de artiesten van vroeger. We zijn nog even bij de Public Library gaan kijken, en zijn toen weer naar de auto gegaan. Daarna even naar de Wallmart, waar we deze mega verpakkingen zagen. Opnieuw, typisch Amerikaans.

In het motel hebben we gechilt, en vervolgens zijn we richting Bluebird Cafe gereden. Dit is een cafe/restaurant waar verschillende artiesten per avond live muziek spelen en vervolgens mag het publiek bepalen welke van die artiesten voor een maand de vaste vrijdag artiest wordt. Helaas waren hiervoor kaarten verplicht, die wij niet hadden. We zijn toen naar een súper goed ander restaurant gegaan; California Pizza Kitchen. De eerste keer in Amerika dat we goed voedsel hebben geeten. Ik had een verrukkelijke quinoa salade met kip en avocado, en sebas had een pizza met veel verse groente erop. Daarna hebben we 'by night' over Broadway gereden. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat ik mijn telefoon in het restaurant was vergeten..

20140725_205040_resized20140725_205131_resized

Dag 15 - Nashville Zoo

Na het ontbijt zijn we bij CPK mijn telefoon gaan ophalen. Erg aardige man kwam hem naar de auto brengen! Daarna gingen we naar de Nashville Zoo. Dit DSCN0299was heel leuk, maar ook er-rug warm! Gelukkig kan je hier, net zoals in Six Flags, een beker kopen die je onbeperkt kan bijvullen met Slush Puppie, dus die kochten we! De dieren hadden het ook warm, maar kregen van de verzorgers wel ijs met fruit oid erin. De kangoeroe hiernaast zat lekker te chillen in de zon, haha! Het park was ruim opgezet, en het viel ons op dat er veel kikkers waren. Ja serieus, veel kikkers! Blijkbaar was er een protection program bezig.

DSCN0259DSCN0275DSCN0290DSCN0310

Na de Zoo zijn we langs de Country Music HOF shop gegaan om een CD te kopen. Sebas sprong uit de auto en ging de CD halen, en ik reed een paar blokjes totdat hij weer buiten stond. Hij had ook hotdogs gehaald! Leuke verrassing. Daarna gingen we naar de Christian Store, omdat ik in de etalage had gezien dat ze de nieuwe CD 20140726_150432_resized+ goodies van de band Needtobreathe hadden. Sebas wilde niet mee naar binnen.. Helaas waren de t-shirts in lelijke kleuren en maten. We heb ik nog een CD van Switchfoot gekocht, ook een hele leuk band!

Sebas heeft daarna nog gezwommen bij het hotel voordat we weer naar de California Pizza Kitchen gingen. Alweer lekker gegeten! Vervolgens gingen we weer richting downtown DSCN0233Nashville en dit keer parkeerden we de auto ook omdat we wat bij BB King's wilden gaan drinken. Na nog in wat souvenir shops te hebben gekeken gingen we naar BB King's, maar helaas was er een leeftijdsgrens van 21... Helaas, maar was te verwachten. We hebben nog wat rondgelopen maar zijn daarna naar het hotel gegaan.