Dag 16 - Ruby Falls, Dag 17 & 18 - Blue Ridge Parkway

29 juli 2014

Dag 16 - Ruby Falls

Terwijl Sebas nog lag te slapen ging ik ontbijten. Sebas wilde namelijk graag ontbijten in een tentje in Franklin die hij bij 3 op reis had gezien. Leuk, dus op naar Franklin. Aangekomen bij het restaurant, Pucketts Grocery, zagen we een rij van mensen die naar binnen wilden! Ongelooflijk, maar dan zal het wel goed zijn. Na 5 minuten moesten we terugkomen en dan zouden ze een tafel voor ons hebben, dus liepen we een blokje om. Sebas bestelde oatmeal met fruit, en ik, als late lunch (het was inmiddels over 11'en), bestelde een American pancake met aardbeien. Was erg lekker, maar wel een beetje vet als het ontbijt was geweest. Was dus blij dat ik al vroeg had gegeten.

Vervolgens zijn we weer gaan rijden, dit keer naar Ruby Falls bij Lookout Mountain. De rij om tickets te kopen was erg lang, maar er speelde een bandje om de gasten DSCN0412te vermaken. Nadat we tickets hadden gehaald moesten we in de rij voor de lift, die helemaal naar de grotten gaan. Na een foto begon de gids de tour door de grotten, om uiteindelijk uit te komen bij de waterval. De gids maakte continu grapjes, en deed het erg leuk. De gangen waren best smal, en telkens als er een terugkerende groep langs moest noemde hij ze survivors, haha. Het was nog best ver lopen naar de fall, maar onderweg was genoeg te zien. Heel bijzonder allemaal. En dan de waterval: hoe is het mogelijk? De gids wist het zelf ook niet (overigens lag dat niet aan hem, ook wetenschappers weten niet waar het water precies vandaan komt).

DSCN0353DSCN0397DSCN0408

Na de Ruby Falls zijn we weer richting Knoxville gaan rijden. Onderweg hebben we weer gegeten bij Taco Bell. Wat is dit lekker zeg! Zeker het favoriete fastfood 20140727_192314_resizedrestaurant van ons beide. Ongeveer 25 minuten voor Knoxville hoorden we opeens op de radio een tornado alarm. Het klonk vrij serieus, en er werden verschillende steden en streken genoemd, waaronder Knoxville. Ook zagen we onweer. Na contact gehad met papa hebben we besloten zsm een motel te zoeken, en gelukkig maar. Tijdens het inchecken barstte het los; regen kwam met bakken uit de hemel en er was enorm veel wind en onweer. Of er echt een tornado is ontDSCN0421staan weten we niet, deze hebben we in ieder geval niet gezien, maar noodweer was het wel. Rennend door de regen ben ik na het inchecken de auto gaan halen en heb ik Sebas opgepikt om de koffers bij een afdakje uit te laden. Ineens werd het weer weer rustiger en we hebben prima geslapen

Dag 17 - Blue Ridge Parkway

Bij dit motel, Motel 6, zat geen ontbijt, dus moesten we iets anders zoeken. Wel leuk voor de afwisseling, haha!) Naast het motel zat een MacDonalds, dus besloten we daar een oatmeal te halen. Dat is daar erg lekker! Ze doen er rozijnen, cranberries en fruit bij, kortom, een prima ontbijt. Na het tanken hebben we veel snelweg gereden; niet zo boeiend, dus vooral lekker met de muziek meegezongen (DSCN0434we gaan nog een keer potje met vet doen geloof ik..). Prima geluncht bij de Subway; ze hebben hier nu ook flatbread, dat is super lekker zeg! Je kunt hier ook avocado mousse erop doen (advocado, speciaal voor nina <3), maakt het nog beter.

DSCN0457Na de lunch zijn we richting de Blue Ridge Parkway gereden. Erg mooie route! Wel kreeg ik op een gegeven moment last van mijn armen (van de vele bochten) en rechterbeen (van het remmen-gassen, heuvel op-heuvel af). We begonnen deze dag in de staat Tennessee, en via de Blue Ridge Parkway zijn we via North Carolina naar Virginia gereden. Drie statenDSCN0470 in één dag dus! Virginia is ook de staat waarin we deze nacht hebben overnacht, in een prima motel (voor een iets te hoge prijs), waar we ook hebben gegeten. Tijdens het eten raakten we in gesprek met de mensen die de kamer naast ons hadden. Die vrouw kwam uit Duitsland maar woonde al 10 jaar (ofzo) in North Carolina, zij waren ook op vakantie. Na het eten zijn we nog wat tv gaan kijken, en daarna gaan slapen.

Dag 18 – Blue Ridge Parkway

We hebben weer ontbeten bij het hotel (begint het saai te worden?) en zijn daarna weer verder gereden op de Blue Ridge Parkway. Grappig; we kwamen de mensen van de dag ervoor nog tegen. Na de Parkway zijn we de snelweg opgegaan, en we hebben oatmeal geluncht bij de MacDonalds. Na zo'n 530 km gereden te hebben (dit is niet eens het meeste wat we tot nu toe op één dag hebben gedaan) kwamen we bij het hotel aan. We hebben een wasje gedraaid en hebben chips gehaald bij het tankstation vlakbij (supermarkt was ver rijden). Na het wachten tot de droger klaar was zijn we gaan eten bij California Pizza Kitchen, wat blijkbaar door heel Amerika zit. Echt een aanrader als je naar Amerika gaat! Nu zit ik op bed dit te typen en half met Sebas mee tv te kijken. Vandaag geen foto's!

Welterusten!