Dag 19 - Washington DC, Dag 20 - Nieuwe auto

31 juli 2014

Dag 19 - Washington DCDSCN0504

Dit motel (Day's Inn in Arlington) had eens wat anders bij het ontbijt buffet liggen: bagels! We hebben ze traditioneel met creamcheese gegeten. Op de kamer hebben we uitgezocht hoe we het beste met de metro in het centrum konden komen. We hebben de auto vlakbij Roselynn station gezet en zijn naar het centrum gegaan. Als eerst natuurlijk naar het Washington Monument en vervolgens naar de Reflection Pool. Van daaruit zijn we naar de Lincoln Memorial gelopen, waar ik op een trapje heb gewacht en Sebas het memorial is ingegaan. Hij kwam terug met twee kaarten en we zijn ijsjes gaan halen. DSCN0506Toen we richting het witte huis liepen besloten we ook maar gelijk te lunchen en hebben we een hotdog (voor Sebas) en een pretzel (voor mij) gekocht.

Bij het witte huis hebben we wat foto's gemaakt en even gestaan. Druk daar zeg! Daarna hebben we het Museum of Natural History opgezocht. Perongeluk zijn we toen bij het Museum of American History binnengelopen, maarja, ook goed! We hebben heel leuk zitten praten met een vrouw en haar dochter uit Wisconsin. Haar man zat bij de CIA (of FBI?) en werkte tijdelijk in Washington om mensen van een Aziatische ambassIMG-20140804-WA0005ade op te leiden. Klonk erg gaaf! We hebben even rondgelopen en zijn vervolgens opzoek gegaan naar een plek om iets te drinken. We hebben de metro naar 'l'Enfant Plaza' genomen en hebben daar aan een vrouw gevraagd of er een Starbucks ('of zoiets') in de buurt was. De vrouw moest lachen en wees naar een groot grijs gebouw; de Starbucks bleek 20 meter verder te zitten.

Op internet had ik een 'geheim' Starbucks drankje gevonden, en dat wilde ik uitproberen. Ik liet mijn telefoon zien aan het meisje en ze maakte het drankje voor me. Helaas DSCN0551was het echt dis-gus-ting, maar blijkbaar is het policy van Starbucks om de klant gratis een ander drankje te geven als het ene niet lekker is. Goeie service! Na de Starbucks zijn we echt naar het Museum of Natural History gegaan. Dit was echt heel leuk en interessant. Ook was het heel rustig, omdat het inmiddels half 6 was en het museum om 7 uur sloot. Helaas hoorden we tijdens een interessant filmpje over een duikboot voor grondonderzoek in de oceaan dat we moesten vertrekken omdat ze gingen sluiten.

Via de mall (een grasveld) zijn we weer naar de metro gelopen. Onderweg werdIMG-20140804-WA0006 ik (weer! Vierde keer die dag) aangesproken door een Aziatisch echtpaar met de vraag of ik een foto wilde maken, wat ik natuurlijk wel wilde. Tijdens onze metrorit stapte Sebas een halte te vroeg uit, omdat hij dacht dat we daar moesten zijn. Ik reed door en uiteindelijk hebben we elkaar weer gevonden. Helaas konden we toen de parkeergarage niet meer vinden. Wat bleek; het metrostation had twee uitgangen en we waren aan de verkeerde kant eruit gekomen. We hebben daarna eten gehaald bij de Pizza Hut (check deze pizza met korst van kaasbolletjes) en het op de motelkamer opgegeten.

Dag 20 – Nieuwe auto

Na opDSCN0603nieuw een ontbijt met bagels zijn we weer in de auto gestapt; opweg naar Philadelphia! Langs de Dunkin Donuts geweest om iced tea te halen (volgens ons de beste plek voor unsweetened iced tea!) en daarna naar Baltimore om de George Peabody library te bezoeken. Deze was zó mooi! Echt heel gaaf. Helaas konden we de rest van het gebouw niet bekijken omdat het een conservatorium was, waar mensen gewoon les hadden.

Toen we later bij een tolpoortje wegreden hoorden we een raar geluid. Na een paar minuten merkten we dat de airco het niet meer deed. Bij het tanken een paar mijl DSCN0599verderop heeft Sebas even onder de motorkap gekeken, maar hij zag niks vreemds. Papa gebeld om te vragen wat het was, en hij zei dat we wat foto's moesten maken, dus dat deden we. Helaas kon hij uit de foto's niks opmaken, dus hebben we Alamo gebeld dat we eraan kwamen. We mochten een nieuwe auto uitzoeken en we konden kiezen uit een Toyota Corolla, een kleine Hyundai en een Volkswagen Beetle. Het IMG-20140804-WA0008zal geen verrassing zijn dat ik de Beetle koos! Wat een gaaf auto'tje zeg.

We besloten direct naar Newark te gaan in plaats van eerst naar Philadelphia, omdat het Franklin instituut wat we daar wilden bezoeken al bijna zou sluiten. Na even zoeken en gezeik met de tomtom hadden we een motel gevonden (weer Day's Inn) en hebben we avondeten gehaald bij de Subway.