Dag 21 - Shoppen in Newark, Dag 22 – New York + terugreis/komst

4 augustus 2014

Dag 21 – Shoppen in Newark

Het ontbijt was gek deze dag! We konden een ontbijt pakketje ophalen bij de receptie, deze bestond uit een cakeje (gelukkig wel 100% whole wheat..), een appel, een mueslireep en een pakje drinken. Beetje gek en veel te zoet voor mij. Na het ontbijt zijn we naar een shoppingmall gegaan. Eerst naar Converse (dezelfde als drie jaar geleden!) om All Stars te kopen (lage zwarte) en daarna nog naar andere winkels om bepaalde All Stars in mijn maat te zoeken (blauwe shoreline). IMG-20140804-WA0007Vervolgens zijn we gaan lunchen; ik had een corndog en Sebas een Italiaans broodje. We hebben verder nog wat rondgelopen en hebben in een massagestoel gezeten; deze zie je hier heel veel in shoppingmalls. Voor Sebas zijn we nog naar de Lego shop geweest, erg leuk!

Daarna namen we weer een iced tea bij Dunkin Donuts, en besloten we naar Brooklyn en Manhattan te gaan. We hebben op de Manhattan Bridge en in Manhattan zelf heel lang vastegstaan. Over een stukje waar je normaal 20/25 minuten over doet hebben we 3 uur gedaan.. Chil! Uiteindelijk zijn we wel aangekomen bij de camping waar papa en mama zaten. Ik heb met hun de Beetle teruggereden naar Alamo en we hebben ook de nieuwe auto (iets groter dan de Beetle..) opgehaald. We hebben gegeten en foto's gekeken en zijn daarna gaan slapen.

Dag 22 – New York + terug naar NL!

We zijn deze DSCN0627dag vroeg opgestaan om de spullen te pakken en de camper in te leveren. Daarna zijn we weer naar de mall geweest om een extra koffer te kopen en voor mam en mij sportschoenen te halen. Vervolgens zijn we weer richting New York gereden. We hebben de auto geparkeerd en zijn naar het 9/11 monument gelopen. Erg mooi en indrukwekkend zeg. Daarna hebben de mannen ons afgezet bij Washington Square Park. Ik wilde daar graag heen omIMG-20140804-WA0009dat ik een boek heb gelezen waarbij het verhaal zich voor een deel daar afspeelt. Papa en Sebas gingen ondertussen naar het USS Intrepit. We hebben lekker rondgelopen in het park. Veel eekhoorntjes gezien, een man die onder de duiven zat, een jongen die een heel bijzonder instrument bespeelde.. Echt heel leuk. Uiteindelijk hebben we de metro gepakt naar Bryant Park, waar we naaIMG-20140804-WA0010r de Public Library zijn gegaan. Heel gaaf, maar helaas was de kamer die ik graag wilde zien gesloten. Wel heb ik nog drie boeken gekocht in de museum shop.

Daarna hebben we de mannen weer ontmoet. We zijn in een soort buitenwijk-China Town (niet de echte China Town) naar de Taco Bell gegaan voor avondeten. En vervolgens naar het vliegveld! Ingecheckt, koffiegedronken en het vliegtuig in. De vlucht was prima, al heb ik niet geslapen (er zat een man naast me die waarschijnlijk dacht dat hij de enige in het hele vliegtuig was..). Wel heb ik een film en een paar afleveringen van series gekeken.

In Nederland zijn we opgehaald door BOB taxi en naar huis gebracht. Het was inmiddels iets over 12 (6 uur s'ochtends in Amerika) en ik ging gelijk naar bed. Rond half 4 werd ik wakker en heb ik wat spullen opgeruimd. Na het eten hebben we nog wat tv gekeken en zijn daarna (rond 12 uur) gaan slapen. De volgende dag werd ik om half 2 s'middags wakker, haha! Ik denk dat ik wel over mijn jetlag heen ben nu.

Ik vond het heel leuk om deze bijzondere reis te bloggen (ookal liep ik soms wat achter..)! Dit is voor altijd een leuke herinnering. Ook toekomstige reisjes zal ik gaan bloggen, dus als je die ook wilt volgen moet je je even inschrijven voor de mailinglijst!