Dag 1 - Aankomst, Dag 2 - New York

14 juli 2014

IMG_0328Dag 1 - Aankomst

Rond half 4 s'middags lokale tijd, dat is half 10 s'avonds in Nederland, zijn we op JFK New York geland. Na wat mooie vingerafdrukken en foto's achter te hebben gelaten bij de border security konden we de auto ophalen, wat even duurde omdat het druk was. We waren allemaal erg moe en hIMG_0643adden eigenlijk alleen zin in wat eten en vervolgens heel veel slaap. Dus een uurtje later zaten we bij Wendy's, een bekende fastfood keten hier. 'Perongeluk' had papa een medium soda voor mij besteld, zoals je hiernaast kunt zien was ik er erg blij mee.

Vervolgens zijn we naar het Bed & Breakfast gegaan, wat op Staten Island ligt en snel gaan slapen!

Dag 2 - New York

Na prima geslapeIMG_0621n te hebben en een stevig ontbijt zijn we rond half 10 met de Staten Island ferry naar Manhattan gegaan. Na wat zoeken in Battery Park hebben we uiteindelijk kaarten gekocht voor de hop on-hop off bus. Dit is een touringbus waar je op en af kunt stappen wanneer je wilt. Zo kom je langs de meeste bezienswaardigheden maar hoef je alleen uit de bus als je dat ook daadwerkelijk wilt, wil je dit niet, dan luister je naar wat de gids te vertellen heeft en rij je er gewoon langs. Er zijn verschillende bussen met verschillende routes door Manhattan, The Bronx en Brooklyn.

De route waar wij mee begonnen is de downtown tour. Vlakbij The PaIMG_0686lace hotel wilde ik graag uitstappen omdat dit een locatie is die veel voorkomt in Gossip Girl; ik voelde met net Serena! ;) Vervolgens zochten we de bus weer op en hebben we de route tot Times Square gereden. Daar hebben we een hot dog gegeten (mama een pretzel, want ja; vlees...), en zijn we verder gegaan met de downtown IMG_0823tour. Bij The Empire State Building zijn we er weer uit gegaan, want daar hadden we kaarten voor. Papa was natuurlijk weer zo gek om Express kaarten te kopen, en zo kwam het dat we langs elke rij mochten lopen en overal vooraan konden staan. Niet verkeerd! Het uitzicht was fantastisch, en op de 10IMG_08372e (!) verdieping was ook veel te vinden over het bouwen van deze enorme constructie, wat de mannen natuurlijk erg interessant vonden.

Weer veilig beneden aangekomen zijn we wat gaan drinken bij Dunkin' Donuts en Sebas nam er als een echte Amerikaan nog een donut bij. Via Broadway zijn we daarna terug naar Times Square (en de Disney store!) gelopen. Weer een bus opgezocht en dit keer deden we de uptown tour. Keurig de hele tour blijven zittenIMG_0885, ook al ergerde papa zich mateloos aan de misschien iets te enthousiaste gids. Mama vond het prachtig.

Alweer kwamen we uit op Times Square, DSCN1782en dit keer gingen we wat eten. We kwamen uit bij een leuk tentje waar je zelf je pasta of (couscous/quinoa/rijst) salade kon samenstellen. Groente, saus, vlees, je mocht het allemaal zelf bepalen.Papa had blijkbaar zin in een biertje, want hij kwam met een Root Beer onze kant opgelopen. Echter viel de smaak wat tegen... (Root Beer is frisdrank gemaakt van oa gember haha!) Het eten was daarentegen erg lekker!

Na nog eveDSCN1788n bij Superdry (mama wilde nog een vest hebben) en M&M binnen te zijn gelopen namen we de laatste tour; The Night Tour. Deze gaat via The Empire State Building, SoHo, Little Italy en Chinatown naar Brooklyn. Op de Brooklyn bridge kon je heel goed de prachtige skyline van Manhattan zien, maar halverwege waren wDSCN1845e allemaal toch wel erg moe. Papa viel zelfs in slaap! Helaas geen foto's van. Om terug naar de ferry te komen namen we de subway, maar daar deden we zo'n 2 uur over omdat het zondag was. Niet voor aan te raden dus! Opnieuw vielen we, dit keer na een hele leuke maar drukke dag, doodmoe in slaap.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sonja:
    6 augustus 2014
    Heel herkenbaar wat je schrijft, ik ben zelf zeker 5x in NY geweest, waanzinnige stad !
    Morgen gaat je moeder mij helemaal bijpraten over jullie vakantie.
    Ook bijzonder dat je samen met Sebastiaan " on tour " geweest bent, fantastisch.
    XSonja