Dag 3 - Wallmart, Dag 4 - Gekke Amerikanen, Dag 5 - Brampton

17 juli 2014

Dag 3 - Wallmart

Na het ontbijt zijn we gaan inpakken en naar de camper vehuur gereden. Het duurde even maar we hebben de camper uiteindelijk meegenomen. Na de auto in te hebben geleverd zijn we naar de Wallmart geweest om inkopen te doen. Dit is zo'n bizar grote winkel! Je hebt er ook van alles: boodschappen, electronica, beauty spullen, huis interieur, je kunt het zo gek niet bedenken. Na een snelle 'lunch' wrap bij de McDonald's zijn we de Wallmart ingegaan, waar we na een uur al weer uitkwamen omdat we toch wel haast hadden.IMG-20140715-WA0000

Met een volgeladen camper hebben we vervolgens 4 uurtjes gereden en zijn we op een prachtige 'camping' in Owego gaan staan. De opzichter was een indiaan die, toen hij hoorde dat we uit Nederland kwamen, ons gelijk uitnodigde voor een feest wat hij met zijn stam organiseert. Een deel van zijn stam is toen Amerika ontdekt werd door de blanken namelijk meegegaan naar Europa en vervolgens in Nederland terecht gekomen. Grappig he?

DagDSCN1855 4 - Gekke Amerikanen

Mama voelde zich deze dag niet lekker dus we zijn niet meer gaan rijden. We hebben rustig ontbeten en gechillt, en om 1 uur gingen we opweg naar de supermarkt om eten voor die avond te halen. Bij de Harby's 20140715_143437hebben we gelunchd voor de wifi zodat ik spelletjes kon downloaden, en vervolgens hebben we inkopen gedaan. De spullen die ze hier in de supermarkten hebben zijn soms echt bizar; maaltijdpakketjes uit de vriezer voor kinderen, met bijvoorbeeld kipnuggets, mais en chocoladepudding. Ook hebben ze schappen vol met cereals, en ze pakken alles voor je in in plastic tasjes. Niet heel goed voor het milieu ;)

20140715_14242520140715_144733DSCN1885

Het was nog een hele klim om met boodschappen, bier en brandhoutDSCN1897 naar de camper terug te komen maar het is ons gelukt. Er zijn hier trouwens heel veel eekhoorntjes, cute! Sebas en ik gingen de avond pasta koken en gelukkig voelde mama zich ook weer beter, dus we hebben lekker gegeten. Nog een tijdje bij de vuurkorf gezeten en met sebas nog tv gekeken (ja die zit in de camper) en daarna slapen.

Dag 5 - Brampton
20140716_175202
Vandaag moesten we vroeg op! Na een snel ontbijt gingen we opweg naar papa's oom in Brampton, Canada. Bij de grens zagen we de Niagara watervallen, erg mooi! Morgen gaan we weer terug om ze goed te bekijken. Het was heel leuk bij papa's oom (ome Henk), hij vertelde heel veel over het emigreren naar Canada en het leven hier. Hij heeft inmiddels 16 kleinkinderen! Beneden in de flat waar hij woont zit een restaurantje waar we hebben gegeten. Ze hadden zelfs een Nederlands menu, het complex is ook deels Nederlands en heet Holland Chistian Home.

DSCN1937Vervolgens zijn we naar tante Lucy gegaan, die niet meer bij ome Henk in het appartement woont, maar op een afdeling zit. Daar hebben we ook Conny ontmoet, de dochter van Henk en Lucy. Ik kan niet preDSCN1948cies uitleggen wat zij van ons is (achter tante?), maar in ieder geval familie! We hebben heel leuk gepraat en een aantal foto's gezien. Nadat de mannen nog de stoel van Lucy hebben verwisseld (de ene was kapot) zijn we bij ome Henk in de auto gestapt en hebben we een tour gemaakt door Brampton. Er is zelfs een straat naar hem vernoemd! Na de tour ben ik naar bed gegaan en is de rest nog even wat gaan drinken.