Dag 3 - Old Town Hall & Kasteel, Dag 4 - Terugreis

27 januari 2017

Halloo daar! Terwijl ik dit schrijf zit ik net in het vliegtuig terug naar Nederland. Helaas, want ik heb echt een geweldige tijd gehad hier.

Gisteren was de laatste volle dag en ben ik zoals gepland de tour In de Sint-Vitus Kathedraaldoor de Old Town Hall gaan doen, waarbij we verschillende zalen en de ondergrondse kelders bekeken.  Deze kelders waren heel gaaf, omdat dat eerst de woningen van mensen waren; door vele overstromingen hebben ze het plein hoger gemaakt, waardoor de woningen kelders werden en bovenop de kelders nieuwe ruimtes gebouwd werken. Erg gaaf om te zien dat bijvoorbeeld een put nog bewaard is gebleven. Na deze tour sprak ik met de jongens af op Karelsbrug en zijn we naar de overkant van het water gegaan. Hier zijn we naar het kasteel gegaan, waarvoor we een hele hoge trap op moesten lopen. De Sint-Vitus Bibliotheek in het Strahov klooster (foto door Dies)Kathedraal was onwijs mooi. Daarna zijn we met een tram naar het Strahov klooster geweest waar ze ook een mooie bibliotheek hadden; gelukkig was deze wel te bezoeken (zie vorige post…). Met de tram en metro gingen we weer terug naar de andere kant van het water, en onderweg haalde ik een hotdog als late lunch. Het was inmiddels tegen 4 uur en we hadden wel zin in een biertje, daarom hebben we een café opgezocht waar we ook hebben Met de jongens naar beneden lopengegeten en tot een uur of half 11 zijn gebleven. Het was onwijs gezellig maar we moesten vanochtend redelijk vroeg op, vandaag dat we het niet laat hebben gemaakt.

Vanochtend ging mijn wekker om 8:00, en na het ontbijt heb ik de kamer opgeruimd en mijn koffer ingepakt. Erik en Dies zag ik in een cafeetje waar zijn aan het ontbijten waren en ik nog een kopje thee heb Biertje op de laatste avondgedronken. Daarna was het tijd om naar het vliegveld te gaan, de jongens hadden namelijk precies dezelfde vlucht, en zonder gekke dingen hebben we het vliegtuig gehaald.

Ik verwacht rond half 5 weer in Nijmegen te zijn en dan ga ik gelijk door naar de verdediging van de Masterthesis van Martijn (als ik dat red). In maart ga ik weer naar Londen voor het country to country festival, dus waarschijnlijk ga ik dan weer bloggen. Tot dan!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade