Dag 8 - Spice Bazaar & Gülhanepark + terugreis/komst

19 april 2015

Dag 8 - Spice Bazaar & Gülhanepark

De laatste dag alweer! Ik vond het heel raar toen ik me dit realiseerde; de week leek voorbij gevlogen en tegelijkertijd ook een eeuwigheid te hebben geduurd omdat we zoveel hebben gedaan. We moesten om half 11 de kamer uit, en ik stond vroeg op zodat ik rustig kon ontbijten en mijn koffer in kon pakken voordat de anderen dit wilden doen. Toen ik dat gedaan had en mijn koffer naar kamer 203 had gebracht DSCN3887(hier mochten alle koffers de hele dag staan) heb ik de posts van dag 6 en 7 getypt en geplaatst.

Rond half 12 ben ik toen met Kevin en Lieke richting de Spice Bazaar gaan lopen, een bazaar die veel weg heeft van de Grand Bazaar, maar dan met meer specerijen en kruiden. Onderweg kwamen we nog dit verlaten huis tegen. Dit zie je DSCN3896veel in Istanbul, heel gek vind ik, want de plek is vaak best goed en mooi. Ik vraag me af waarom er niks aan gedaan wordt. Het was uiteindelijk best een stuk lopen, en we zijn volgens mij ook een heel stuk omgelopen, maar we zijn bij de Spice Bazaar gekomen hoor! De Bazaar was iets kleiner dan de Grand bazaar en het was ook veel drukker. Hierdoor was het erg warm en door alle DSCN3900verschillende geurtjes en andere indrukken werden Lieke en ik een beetje misselijk. We zijn hier ook niet zo lang gebleven.

Na de Spice Bazaar zijn we richting het Gülhanepark gelopen, een park naast de Hagia Sofia, en dus ook vlakbij ons hostel. Onderweg zijn we nog op een terrasje gaan zitten waar Lieke DSCN3911en ik baklava hebben gegeten. Hier word je volgens mij echt moddervet van, maar het is wel heel lekker. Het park was super mooi! Het was druk maar toch voelde je de rust die het uitstraalde. We hebben een tijdje op het gras gezeten en daar heb ik ook zitten lezen. Later zijn we door het park naar een terras gelopen, wat op het water uitkeek, en hebben daar DSCN3916echte Turkse thee besteld. Was leuk! Na de thee zijn we weer opweg naar het hostel gegaan, maar helaas DSCN3927hadden we een verkeerde route gepakt; we zijn een heel stuk omgelopen. Dit was best zwaar door de hoogteverschillen en de warmte, maar ook wel weer leuk. Bij het hostel hebben we geluncht en de laatste spullen gepakt want toen was het alweer tijd om te gaan!

DSCN3935De commissie had wederom een bus geregeld die ons naar het vliegveld bracht, dus dat ging allemaal prima. Wel stonden we een tijd in de file waardoor we vrij laat op het vliegveld aankwamen. We konden wel weer de handbagage inchecken, wat veel gesjouw scheelde. Tijdens het wachten op de rest heb ik ook nog in een massagestoel gezeten, haha! Na de paspoort controle hadden we ongeveer een kwartier om iets te eten voordat we bij de gate moesten zijn, dus dit was even haasten! Natuurlijk heeft iedereen het vliegtuig gewoon gehaald en zijn we veilig geland. Door de vader van Kevin zijn Kevin, Robin en ik thuis gebracht, en ik ben gelijk gaan slapen want ik was super moe.

Inmiddels is mijn koffer alweer helemaal uitgepakt en heb ik een studieplanning voor de week gemaakt; het echte leven begint weer! Over drie weken ga ik weer reizen, ik vertrek namelijk naar Hongarije om Martijn (een studievriend) op te zoeken, en daar heb ik nu al super zin in. Ook dat zal ik bijhouden, dus tot dan!

1. Peer:
    20 april 2015
    Ik heb je laatste verhaal net nog een keer gelezen, omdat de browser opende met jou blog. En ik realiseerde me dat ik niet meer gereageerd heb.
    Je hebt echt bijzondere bedrijven bezocht en leuke dingen meegemaakt. Fantastisch om te lezen! Je neemt de lezer mee in je verhaal, alsof je samen met jou daar loopt. Erg leuk!