Tweedaags tripje naar Antwerpen

11 juli 2015

Hallo! Daar ben ik weer, en dit keer onverwachts want dit tripje was ook mega spontaan. Woensdag zag ik op feestboek iets voorbij komen over Antwerpen, en ik realiseerde me dat ik daar nog nooit geweest was, dus whatsappte ik Pim of hij van donderdag op vrijdag iets te doen had. Had hij niet, maar hij moest donderdagochtend wel langs de dokter en wist niet of ie daarna weg kon. We besloten te wachten tot hij bij de dokter was geweest, en toen alles goed bleek hebben we een hotel geboekt, spullen gepakt en een uur later zaten we in de trein!

Dag 1 - Aquatopia en stadswandeling

Toen waren we ineens om kwart voor 1 onderweg! Heel random maar heel leuk. DSC_0050We hadden nagevraagd hoe het reizen naar België ging in combinatie met onze studentenreiskaarten, maar we konden gewoon kaartjes kopen op Roosendaal. De reis duurde iets langer dan 2 uur, en verliep verder prima. Pim was al eens eerder in Antwerpen geweest dus hij had al verteld dat het centraal station erg mooi is, maar dit had ik niet verwacht! Het hotel waar we zaten zit zo'n 50 meter van het station vandaan, en ligt dus erg centraal. Na het inchecken en het dumpen van de spullen besloten we naar het 'Aquatopia' te gaan, een heel groot aquarium waar ze superveel soorten vissen en ook een paar reptielen hebben. Wij vonden de duikboot en de haaientunnel het leukste, foto's heb ik hieronder geplaatst!

DSC_0060DSC_0070DSC_0098DSC_0091

Na het Aquatopia zijn we door de stad gaan wandelen. Ik had op de kaart die we DSC_0109van het hotel kregen een aantal mooie gebouwen gemarkeerd die we zijn gaan opzoeken. Het eerste stuk hebben we vooral door de winkelstraten gelopen, die hier erg mooi zijn! Ik heb het wel vaker gehoord maar Antwerpen is echt een shopstad. Een mooi stuk vonden we beide de grote markt en de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal. Helaas was het al laat en konden we deze niet meer van binnen bekijken, maar ook van buitenaf was het erg IMG-20150709-WA0004indrukwekkend. Vanaf de grote markt zijn we doorgelopen naar 'Het Steen', de oude burcht van Antwerpen. Een mooi gebouw en vanaf hier had je een mooi uitzicht over de schelde. We hebben nog een stukje langs de Schelde gelopen en zijn daarna weer een straat ingeslagen. Ergens bij een pleintje zijn we op een bankje gaan zitten en hebben we lekker om ons heen gekeken. We hadden het erover dat we echt geluk hebben dat we zo'n tripje zomaar zo spontaan kunnen doen.

Toen we weer gingen wandelen kwamen we langs een super leuke boekenwinkel DSC_0122met allemaal bijzondere en originele boeken. Zo hadden ze bijvoorbeeld Wreck This Journal, een boekje waarin opdrachten staan die je met het boekje moet doen (zoals hem van de eerst verdieping te laten vallen, of iets tekenen met lijm). Maar ze hadden ook boeken van iets wat ik al vaker ben tegengekomen; listography! Dit zijn boeken waar je lijstjes over van alles en nog wat kunt bijhouden, zo heb je een listography boek over muziek, films, je leven, maar ook reizen. De reis versie ga ik ooit nog kopen. DSC_0124

Na de boekenwinkel zijn we bij een eetcafé gaan zitten voor avondeten. Hier heb ik heerlijke (grote) schol gegeten, en Pim had paardensteak. Ook in Antwerpen was het heerlijk weer, dus je kon nog prima buiten zitten. Na het eten bleek dat we vlakbij het theaterplein hadden gezeten. Deze hebben we overgestoken en we zijn daarna rustig terug gaan lopen naar het hotel. Daar hebben we een filmpje gekeken, gedoucht, en daarna zijn we gaan slapen.

Dag 2 - Antwerpse Zoo

Na een uitgebreid ontbijt bij het hotel hebben we onze koffer achter de balie laten zetten en zijn we naar de Zoo gegaan. We kwamen precies op tijd aan want ze gingen net open! We besloten de normale route te volgen maar dat was lastiger dan gedacht. We zagen steeds dingen waar we even wilden kijken, en voor we het DSC_0146wisten waren we dan al van de route af. Niet dat dit erg was; er was namelijk genoeg te zien en we hadden de tijd! De dierentuin zelf deed mij een beetje aan Artis denken (duhu, ook een stadsdierentuin), maar de Antwerpse Zoo leek groener en had mooiere gebouwen dan Artis voor zover ik me dat herinner. Na wat 'standaard' dieren bleek ook hier een aquarium te zijn, en dat vonden we beide heel leuk! Hier hebben we dus vrij veel foto's gemaakt, zie hieronder.

DSC_0139DSC_0144DSC_0152DSC_0156

Vanaf de Zoo had je ook een prachtig zicht op het centraal station,zie de foto met het grasveld!

IMG-20150710-WA0009DSC_0165DSC_0164Nadat we bijDSC_0162 de Zoo waren geweest zijn we een frietje gaan halen bij een friettent naast het hotel, want als je in België bent moet je friet eten (en we hadden bonnen gekregen van het hotel, tja, we blijven studenten). Dit was echt veel te veel, zelfs voor Pim, en helaas hebben we echt de helft weg moeten gooien. Na de ongezonde lunch was het weer tijd om naar Nijmegen te gaan, en hebben we dus de koffer opgehaald bij het hotel en zijn we op de trein gestapt.

Dit was een super leuk tripje en Antwerpen is ook echt een hele toffe stad! Ik vind dat ik vaker spontane tripjes moet maken want ik geniet er echt heel erg van. Volgende week horen jullie weer van me want dan zit ik met Martijn in Berlijn (als het goed is, want we gaan liften haha! En dat rijmt). Tot dan!