Week 12 - Onverwachts naar Sri Lanka

3 december 2017

Maandag 27/11
Sochtends ging ik vroeg naar het vliegveld om het vliegtuig te pakken naar Lombok, waar ik Suus weer zou zien en we samen zouden beginnen aan een surfcursus. Echter kreeg ik op het vliegveld te horen dat mijn vlucht was gecancelled in verband met de aswolk van de vulkaan op Bali. Ik heb er toen voor gekozen om mijn vlucht te verplaatsen naar de volgende dag, in de hoop dat die vlucht wel zou gaan. Een nieuwe accommodatie was zo geboekt en zo moest ik nog een dag in Semarang spenderen. Ik heb dit gedaan met serie kijken, een handwasje doen, skypen met papa en mama en zwemmen in het zwembad. Savonds at ik bij de pasta plek waar ik met de Duitse meiden ook was geweest.

Dinsdag 28/11
Opnieuw ging ik naar het vliegveld om te horen dat mijn vlucht gecancelled was. Ik besloot toen mijn geld terug te vragen en ergens anders heen te gaan. Waar precies moest ik nog uitzoeken. Ik boekte een hostel en met een taxi ging ik daarheen. Van nog een dag in het saaie Semarang te moeten spenderen werd ik een beetje chagrijnig, maar er was niks aan te doen. Ik heb de dag doorgebracht in het winkelcentrum vlakbij het hostel, want er waren geen andere mensen in het hostel en het regende de hele dag. Samen met Suus besloot ik de volgende dag naar Sri Lanka te vliegen, waar Suus vanuit Lombok ook heen zou komen. Savonds heb ik een kip wrap gegeten bij de Burger King. Ik denk dat dit een van de minst leuke dagen van mijn reis was, haha.

Woensdag 29/11
Vol nieuwe reislust stond ik deze dag weer op, voor een lange reisdag. Ik vloog vroeg naar Kuala Lumpur, waar ik een overstap had van 8 uur. In die tijd heb ik geld gewisseld, geluncht, blog geschreven en geupload, serie gekeken, etc. Toen ik uiteindelijk in het vliegtuig richting Sri Lanka zat, en we bijna in Colombo waren, bleek dat we niet konden landen in verband met een storm die daar woedde. Na een paar pogingen besloot de piloot dat het veiliger was om naar India te vliegen, daar te landen en te wachten tot de storm over zou zijn. Dit deden we en na ongeveer anderhalf uur vlogen we weer terug naar Colombo waar we toen veilig konden landen. Maar toen waren we er nog niet! Het was inmiddels 1 of 2 uur snachts locale tijd (voor mijn gevoel nog later ivm tijdsverschil) en na het pinnen en een simkaartje kopen besloot ik met een Duister uit mijn vliegtuig een taxi te delen. Toen we bij mijn guesthouse aankwamen deed er niemand open. Gelukkig had ik al contact met ze gehad en de eigenaar kwam uiteindelijk om me binnen te laten. Ik had een slaapzaal geboekt maar om geen mensen wakker te maken kreeg ik een free upgrade. De eerste kamer die ik kreeg was nog niet schoongemaakt na de vorige gast, en de tweede kamer kon niet op slot. Pas de derde kamer was oke. Het was inmiddels 3 of 4 uur snachts, en toen kon ik eindelijk slapen.

Donderdag 30/11
Net voordat het ontbijt zou sluiten werd ik wakker. Ik heb ontbeten, mijn was weggebracht, en daarna ben ik weer verder gaan slapen. Toen ik wakker werd kon ik mijn was al ophalen, en daarna heb ik afgesproken met de Duitser waarmee ik die nacht een taxi had gedeeld. Omdat in Negombo (waar ik verbleef) amper taxis zijn nam ik een scooter bij het guesthouse naar het stadje. We hebben een biertje gedronken, gegeten en leuk gekletst. Die avond kwam Suus ook aan bij het guesthouse. Het was super leuk om haar weer te zien, maar we bewaarden de verhalen voor de volgende dag en zijn gelijk lekker gaan slapen.

Vrijdag 01/12
Na het ontbijt namen we een tuktuk naar het busstation, vanwaar we een bus pakten naar het treinstation van Colombo. We namen een trein naar Galle. De treinreis was erg mooi, veel langs de kust, dus we zagen veel zee. In Galle dumpten we onze spullen in het hostel en namen we een tuktuk naar het Dutch Fort. Leuk om te zien. We zijn hier nog een winkeltje in geweest met handgemaakte houtsnijwerken, en hebben gegeten bij een Marrokaans tentje. Daarna zijn we bier gaan drinken in een heel chil barretje met hangstoelen.

Zaterdag 02/12
Na een niet al te beste nachtrust besloten om deze dag door te reizen naar Mirissa, een hip surfstadje. We namen hiervoor een streekbus die ons na zo’n twee uur in Mirissa afzette. We hebben nadat we de spullen hadden afgezet in een hostel gelijk gelucht en gechilld bij een guesthouse aan het water, waar we nog leuk hebben zitten kletsen met twee Duitse jongens. Toen we konden inchecken in het hostel hebben we even in bed gelegen, en savonds aten we heerlijke sushi.

Zondag 03/12
We vertrokken deze dag naar een ander hostel, omdat we daar liever heen gingen maar die de dag ervoor volgeboekt was. We konden al inchecken en hebben toen gelijk een surfles voor de volgende dag geboekt, en een yogales voor mij voor diezelfde avond. Daarna zijn we ergens gaan lunchen en naar het strand gegaan. De golven waren enorm hoog maar dat was wel leuk. Verder hebben we lekker gelegen. Die avond had ik yoga samen met een ander meisje van het hostel, Diewertje. Met haar zijn we na de yoga ook gaan eten bij het sushi tentje van de dagvoor en hebben we cocktails gedronken.