Week 13 - Mirissa, Udawalawe & Ella

10 december 2017

Maandag 4/12
Deze dag stonden we vroeg op voor onze surfles! We namen een tuktuk naar het beginners strand en na wat oefeningen op de kant konden we het water in. We vonden het beide super leuk om te doen en het ging ook nog best aardig! Na de les zijn we gaan zonnen en hebben we een tuktuk gepakt naar het hostel. We hebben de rest van de dag gespendeerd bij een lunch tentje, en savonds hebben we Roti gegeten met een meisje uit het hostel, erg gezellig.

Dinsdag 5/12
Omdat het surfen zo goed was bevallen hadden we besloten op dinsdag zelf een plank te huren en te oefenen. We kwamen er al snel achter dat we wel elkaars hulp nodig hadden, dus we hebben 1 plank terug gebracht en zijn om de beurt gaan oefenen op de andere plank, met hulp van de ander. Dit was even wennen maar ging uiteindelijk verrassend goed! Toen we het zat waren zijn we gaan opdrogen in de zon en daarna hebben we roti als lunch gegeten, gechilld op de kamer en savonds bij een tentje aan het strand gegeten.

Woensdag 6/12
Op de planning stond een duiktrip, maar sochtends voelde suus en ik ons alletwee al niet lekker, waarschijnlijk iets verkeerds gegeten. We besloten de duiktrip te cancellen en in bed te blijven. Dit is dus een erg saaie dag geweest met veel slapen en bed hangen. Savonds hebben we nog wel een salade gegeten bij een tentje aan het strand, maar ook dat vonden we al tricky...

Donderdag 7/12
We voelden ons beide nog niet lekker maar zijn toch begonnen aan de reis naar Udawalawe national park. We hadden dit keer een hotel geboekt, in verband met onze toestand haha. Het was erg slecht weer, en het heeft de hele middag en avond geregend. Ook omdat we ons nog niet echt lekker voelden hebben we dus de hele dag binnen gezeten en verrassend goede salade gegeten bij het hotel.

Vrijdag 8/12
Vroeg werden we opgehaald met een jeep om naar het national park te rijden. Van het hotel kregen we een ontbijt pakketje mee, die we onderweg door het park hebben gegeten. Meteen toen we het park inreden kwamen we al een groep Aziatische olifanten (deze zijn wat kleiner en roder dan de Afrikaanse olifant) tegen. Heel gaaf, en ze kwamen erg dichtbij. Ook hebben we veel pauwen, apen, mooie vogels en hagedissen gezien. Echt een aanrader dit park! Rond een uur of 10/11 waren we alweer terug bij het hotel. Na het pakken van de spullen namen we de bus naar Ella, een gezellig bergdorpje. Dieuwertje, die we in Mirissa hadden ontmoet, was daar al, en we spraken met haar af om die avond weer samen te eten. Het was erg gezellig!

Zaterdag 9/12
Het plan was om deze dag een kleine hike te maken naar een uitzichtpunt in de bergen, maar suus en ik hadden daar beide eigenlijk geen zin in én voelde ons nog niet 100%. Grappig om te zien dat we aan het begin van de reis waarschijnlijk alsnog waren gegaan omdat we dat onszelf een soortvan zouden verplichten, maar dat we daar veel makkelijker in zijn geworden. Zo kwam het dat we na de lunch pas een tuktuk namen naar de nine arches bridge, waar je ook prachtige uitzichten hebt. Over deze brug gaat de trein van ella naar kandy (en andersom), die we de dag erna wilde nemen. Ik heb mijn best gedaan om als ‘instagram husband’ foto’s te maken van suus op de brug, vanuit alle mogelijke hoeken. Daarnaast deed ik ook erg hip met een yoga pose op de trein rails. We hadden het leuk! Savonds aten we bij een tentje genaamd ‘chill’, op aanraden van Dieuwertje.

Zondag 10/12
We wilden deze dag heel graag de trein via kandy naar colombo pakken, om savonds naar Bali te vliegen, maar in verband met stakingen reden er geen treinen. We hadden dit al gehoord dus we hadden al een plan B, namelijk de bus! Na een rit van bijna 8 uur kwamen we in colombo aan, waar we weer sushi hebben gegeten als late lunch. Toen hebben we een grab gepakt naar een guesthouse waar we nog zo’n drie uur konden spenderen voordat we naar het vliegveld moesten. Dit vonden we wel zo fijn, omdat we daar konden douchen en nog even slapen. We namen een tuktuk naar het vliegveld en gingen toen een nachtvlucht in die ons via Kuala Lumpur naar Bali zou brengen.