Week 14 - Bali: Pemuteran & Canggu

17 december 2017

Maandag 11/12
Rond het middaguur landde we op Bali, alle twee erg moe van de vlucht. We zijn direct doorgegaan naar het hotel, waar we na een lunch zijn gaan slapen. Verder hebben we hier lekker helemaal niks gedaan!

Dinsdag 12/12
Na het ontbijt zijn we nog gaan zwommen en daarna was het tijd om naar het vliegveld te gaan om Fabienne, een vriendin van ons uit Nederland, op te halen. Zij zou een week naar Bali komen om ons op te zoeken op onze reis. Het was een verrassing dat we haar kwamen ophalen en ze vond het erg leuk (denken wij). Vervoer naar het resort in het noordelijke deel van het eiland was al geregeld en onderweg hebben we lekker bijgepraat. Bij het resort werden we super leuk ontvangen, met bloemen op bed etc. We hebben daar gegeten en zijn daarna lekker gaan slapen.

Woensdag 13/12
Deze dag stond ook weer in het teken van bijpraten en chillen, ditmaal aan het zwembad van het resort. Smiddags zijn we na de lunch nog naar een festival geweest waar ze locale muziek draaide en mensen heel mooi traditioneel gekleed waren, best leuk! Savonds hebben we gegeten bij Joes. Ook hebben we deze dag een duik- en snorkeltrip geboekt voor de volgende dag.

Donderdag 14/12
Tijd voor duiken! We werden weer vroeg opgehaald en na het passen van alle spullen zijn we de boot op gegaan. We hadden een privé boot, wat best relaxt was. Fabienne zou gaan snorkelen terwijl suus en ik gingen duiken, omdat Fabi geen brevet heeft. Beide spots waren heel gaaf, met mooi kleurrijk koraal. Daarnaast had de eerste spot een soort onderwatergrot, wat ik enorm interessant vond. Samen met scheepwrakken wil ik dat wel vaker gaan zien! Tussen de twee duiken door hadden we lunch op de boot en luisterden we naar Nederlandse rapmuziek, heel gezellig. Toen we terugkwamen bij het resort waren we allemaal heel moe dus hebben we vooral op bed gelegen. We zijn alleen het resort af gegaan voor het avondeten.

Vrijdag 15/12
Tijd om te reizen naar het zuidelijke deel van Bali! Maar eerst hebben we nog gesnorkeld bij Biorock, waar aangelegd koraal te vinden is. Dit hebben ze gemaakt door onder andere beelden en bijvoorbeeld fietsen onderwater te plaatsen, waar dan koraal op groeit. Gaaf om te zien! Om 12 uur werden we opgehaald door een chauffeur. Onderweg naar canggu hebben we nog met hem samen geluncht en zijn we nog naar een uitkijkpunt geweest. Ook hebben we onderweg een duiktrip voor de volgende dag geregeld. Aangekomen in canggu zijn we gaan zwemmen en daarna hebben we ergens sushi gegeten.

Zaterdag 16/12
Heel vroeg werden we deze dag opgehaald om richting Nusa Lembongan te gaan, vanwaar de duiktrip vertrok. Dit keer hadden we geen prive boot, zelfs een erg drukke boot, maar wel gezellig. Fabienne had een discover scuba diving trip geboekt, en suus en ik gingen met haar mee (dat betekent op haar tempo, niet dieper dan 12 meter etc). Heel gaaf om met zn drieen te duiken! De eerste spot was vooral mooi koraal en veel gekleurde visjes. Maar de tweede spot, dat was de highlight. Die spot is namelijk een manta cleaning station, waar kleine visjes de manta roggen schoonmaken. Op een gegeven moment zagen we 5 mantas tegelijk, en die dingen kunnen zeker 5 meter in ‘spanwijdte’ zijn. Zo magisch om daar tussen te duiken, echt onbeschrijfelijk. Op het einde zagen we ook nog een kleine haai. Onwijs gave duiktrip! We waren pas rond een uur of 6 weer in het huisje. Na het opfrissen zijn we gaan eten bij Deus restaurant en daarna zijn we, door de regen, naar Old Mans bar geweest. Dit was helaas niet heel boeiend, veel jonge mensen die helemaal los gingen, niet echt ons ding en we waren ook erg moe van het duiken.

Zondag 17/12
Dit was een shopdag! Na een erg basic ontbijt bij het appartement hebben we scooters gehuurd en zijn we naar Seminyak gereden. Hier hebben Suus en Fabi beide iets leuks gekocht, en toen het ging regenen zijn we ergens gaan lunchen. We bleven hier een tijdje zitten tot het was gestopt met regenen en zijn toen naar het huisje gegaan. We hebben avondgegeten bij een hip tentje genaamd Vida.

1. Maritza:
    23 december 2017