Week 7 - KL, Perhentian & Kota Bahru

29 oktober 2017

Maandag 23/10
Na lekker uitgeslapen te hebben ben ik naar Nu Sentral shopping mall gelopen en heb ik daar ontbeten met een bagel. Daarna ging ik naar het National Museum met een omweg, blijkbaar kon je binnendoor maar ik ging over straat en dit duurde lang haha. Het museum was niet heel bijzonder en daarna ben ook weer naar de shoppingmall gegaan om een toetsenbordje voor bij de iPad te kopen. Dat maakt het iets makkelijker om blogposts te typen! Ik heb hier een kleine lunch gehad en ben daarna terug gelopen naar mijn hostel, waar ik aan mijn blog heb gewerkt en serie heb gekeken. Savonds heb ik weer gegeten in Little India.

Dinsdag 24/10
Opnieuw heb ik deze dag lekker uitgeslapen en daarna mijn spullen gepakt. Ik had een waxafspraak iets buiten het centrum en daar ging ik met een Grab heen. Lunchen deed ik bij Subway en daarna ging ik opnieuw met een Grab naar Regalia suites, waar ik de andere twee nachten in KL zou verblijven. Dit omdat Ivo uit Nederland me kwam opzoeken. In de studio heb ik nog serie gekeken en daarna ging ik naar het station om Ivo op te halen. Het was super leuk om hem weer te zien en we hebben gegeten in Little India. In Regalia aangekomen hebben we gelijk gekeken bij de infinity pool op het dak, wat een verbluffend uitzicht had. We besloten hier de volgende dag te gaan zwemmen.

Woensdag 25/10
Na een duik in de prachtige infinity pool hebben we een grab gepakt naar Chine Town, waar we een plekje zochten voor ontbijt. We hebben gelopen op de markt van China Town en daarna de Central Market. Daarna zijn we naar Kampung Baru geweest, een wijkje in het midden van het centrum van KL, waar het lijkt alsof je in een dorpje ergens ver weg van de stad bent. Grappig om te zien met alle hoge gebouwen om ons heen. We vervolgden onze weg richting Petronas Towers, en haalden onderweg nog pretzels als snack. Deze hebben we in het park opgegeten et uitzicht op de Petronas Towers. Hierna zijn we naar en rooftopbar gelopen, waar we eerst een cocktail en daarna een pull bier dronken. Het uitzicht was gaaf, ondanks dat het op een gegeven moment een klein beetje ging regenen. Avondeten deden we bij een streetfoodmarket, wat erg lekker was! We gingen niet te laat terug naar de studio zodat we ook in de avond nog konden zwemmen en genieten van het uitzicht bij de infinity pool.

Donderdag 26/10
Deze dag stonden we vroeg op en hadden we ontbijt in de grab taxi die ons naar het vliegveld bracht. We vlogen naar Kota Bahru, vanuit waar we een taxi deelden met een ander Nederlands stel, naar de boot die ons naar Perhentian eilanden zou brengen. Hier zagen we bij aankomst Suus gelijk, wat heel leuk was. We hadden prima kamer in een mooi resort aan het strand. Na een lunch bij het resort hebben we een wandelingetje gemaakt naar een ander strand, waar we prachtige foto’s hebben gemaakt en waar ik door een school met wel duizenden visjes heb gelopen. We hebben avond gegeten bij het resort, en wat biertjes gedronken met suus.

Vrijdag 27/10
Dit was vooral een relax dag! We hebben lang uitgeslapen, ontbeten met een sandwhich en zijn daarna samen met Suus naar het andere strand gelopen, waar we hebben gechilld, gezwommen en gestoeid op een vlot op het water. Heel relaxt!

Zaterdag 28/10
Sochtends hebben we een snorkeltour gedaan. We hebben 5 plekken gezien, en het was onwijs gaaf. Op de eerste spot hebben we grote napoleon vissen gezien, verder zagen we heel mooi koraal, nemo visjes, een soort zwaardvis, en op het laatste zelfs een schildpad! Daarna hebben we geluncht en gelezen bij het restaurant. Ivo heeft nog een wandeling gemaakt. Savonds aten we weer bij het resort, wat niet echt boeiend was.

Zondag 29/10
Om 8 uur pakten we de boot naar het vaste land, waarbij we onderweg veel regen hadden. Daarna gingen we met een busje naar ons hotel in Kota Bahru. Voor zo’n 45 euro (totaal) hadden we een kamer in het duurste hotel van Kota Bahru. Er was zelfs een man die met een bagagekarretje onze tassen naar boven bracht. Het was door de regen wel een stuk kouder geworden dus we hadden onze jasjes aan. We zagen Suus weer bij de Subway en vanaf daar zijn we naar een markt geweest (met vieze vis en ratten op de vloer) en een museum dat niet heel boeiend was. We hebben geluncht bij een bakkertje en zijn daarna terug gegaan naar het hotel. Daar hebben we gezwommen, wat super koud was, en hebben een bubbelbad geprobeerd maar deze was weer veel te heet. Uiteindelijk zijn we terug gegaan naar onze kamer en heb ik geskypet met mijn ouders. Met Suus hadden we afgesproken om bij een restaurant te meeten, waarna we nog wat winkeltjes zijn langsgegaan. Daarna namen we afscheid.