Week 8 - Taman Negara, Cameron Highlands & Pangkor

5 november 2017

Maandag 30/10
Na snel ontbijt vlogen we terug naar KL om auto te huren. Echter bij het verhuurbedrijf bleek dat huren duurder was dan gepland door de verzekering die online anders aangegeven stond. Hierdoor gingen we twijfelen of we dit wel moesten doen. Uiteindelijk hebben we gekozen om de volgende dag een bus naar Taman Negara te pakken en die avond in China Town te verblijven. We hebben een Grab naar het hotel gepakt, hebben de bus geboekt, een klein wasje gedaan, wat over de markt gelopen en heerlijk Syrisch gegeten.

Dinsdag 31/10
Het ontbijt bij het hotel was erg basic maar prima, na het ontbijt pakten we de bus. We werden ergens afgezet vanaf waar we op een boot verder gingen. Dit was al in het park dus dat was wel gaaf, mooie uitzichten etc. Het guesthouse was prima en na aankomst zijn we door het dorpje gelopen en hebben we gegeten bij een 'floating restaurant' op het water.

Woensdag 01/11
We hadden besloten om geen georganiseerde tour te doen, maar zelf het park in te lopen. Blijkbaar was dit prima te doen. Bij een floating restaurant hebben we lunch gehaald om mee te nemen en daarna zijn we met een bootje naar de overkant van het water gevaren, het park in. Het begin stuk was op een soort steiger, heel makkelijk te doen. We gingen op weg naar de canopy walk, een touwbrug door de jungle. Heel cool! Wel moest je wat trappen op om er te komen, en toen we hadden besloten na de canopy walk naar een uitzichtpunt te gaan moesten we nog meer trappen op, wat ik best zwaar vond! Het uitzichtpunt was dan wel weer gaaf. De weg naar beneden had geen steiger, en was best steil. Er waren zeker stukken waar je echt moest klimmen en goed vasthouden om veilig naar beneden te komen, maar het is ons gelukt ;) Totaal zijn we met alles zo'n 4/4,5 uur bezig geweest. Daarna hebben we wat gegeten bij een floating restaurant, zijn we in het guesthouse lekker gaan douchen en chillen. Voor het avondeten hebben we de bus naar Cameron Highlands voor de volgende dag geboekt.

Donderdag 02/10
Deze dag was mijn verjaardag! Hoewel het een reisdag was hebben we ontbeten met pannenkoek, en toen we in Cameron Highlands aan waren gekomen zijn we opzoek gegaan naar taart. Dit vonden we uiteindelijk bij Starbucks waar we de hoofdprijs (NL prijzen) betaalden voor twee stukken taart en twee drankjes. Maar, het was wel heel leuk! We hebben nog wat rondgelopen in het dorpje, bij het busstation gekeken hoe we naar Pangkor konden komen en daarna zijn we gaan eten bij een Indiaas tentje wat Ivo op tripadvisor had gevonden. Super lekker! Verjaardagscocktails en bier hebben we ook nog gedronken en zo had ik toch een super leuke verjaardag aan de andere kant van de wereld!

Vrijdag 03/11
We hadden een tour geboekt die sochtends vroeg vertrok naar het ‘Mossy Forrest’, een bos op een berg, gehuld in mist. De gids vertelde veel over dieren en planten daarboven, erg leuk! Daarna gingen we naar de theevelden en naar een theeproducent, BOH. Daar konden we een deel van de fabriek zien, wat we interessant was. Smiddags huurden we scooters bij het guesthouse en hebben we in de omgeving rondgereden. Savonds gingen we naar een nightmarket waar we lekkere snacks hebben geprobeerd, en zijn we weer gaan eten bij hetzelfde Indiaase tentje van de dag ervoor.

Zaterdag 04/11
Met een bus gingen we via Ipoh naar Lumut, waar we gelijk de ferry konden pakken naar Pangkor. Helaas was het weer hier niet super, en regende het een beetje. We hebben over het strand gelopen en zijn savonds curry gaan eten op het strand (toen het droog was).

Zondag 05/11
Na een heerlijk ontbijt van een soort pannenkoek met curry (het heeft een naam maar ik kan er niet op komen) hebben we scooters gehuurd bij het hotel en zijn we het eiland rond gaan rijden. Ondanks de regen was dit leuk om te doen. Savonds hebben we gepland wat we de volgende dag zouden doen, we hadden namelijk bedacht (en een uur van tevoren geboekt) dat we naar Penang zouden gaan, maar tijdens het avondeten zagen we op het nieuws dat hier een grote overstroming was. Uiteindelijk besloten we met de bus naar Langkawi te gaan.

1. Otto en Anneke:
    15 november 2017
    Hoi Romy , bedankt voor het mooie verhaal en de foto’s. We zijn benieuwd waar je de volgende keer bent. Veel liefs en pas goed op jezelf op. 😘
  2. Saskia:
    15 november 2017
    Weer genoten van twee mooie verslagen!
    Geniet van je avonturen aan de andere kant van de wereld en stay safe! 😘
  3. Corrie:
    16 november 2017
    Met plezier weer je mooie verslagen gelezen. Je vermaakt je prima, zo te lezen. Geniet er maar lekker van zo lang het kan. Liefs en groetjes.
  4. Rinza Kleter:
    19 november 2017
    Alweer een mooi verhaal met foto's. Zo fijn om te weten (via Skype en reis blog) dat je geniet!! LIEFS
  5. Van de Pol Sonja:
    19 november 2017
    Hee lieve Romy,
    Wat een prachtige foto's! En wat mooi om je zo te zien stralen!
    Liefs van Sonja xx
  6. Leo:
    29 november 2017
    Mooi om je blogs te lezen en te zien dat je daar zo van geniet! Mooie foto's ook. Pas goed op jezelf.

liefs Leo