Week 9 - Langkawi, Penang & Singapore

12 november 2017

Maandag 06/11
Redelijk vroeg hadden we de boot terug naar het vaste land, om om 9 uur de bus richting Langkawi te pakken. Daarvoor hadden we weer een boot, en vervolgens een taxi om ons naar het hotel te brengen. Het was inmiddels al best laat dus het enige wat we verder nog gedaan hebben is Syrisch gegeten bij een tentje wat Ivo had gevonden op tripadvisor. Was erg lekker! Daarna zijn we nog even op het strand gaan kijken, maar niet gebleven en toen gaan slapen.

Dinsdag 07/11
We begonnen deze dag met het huren van een scooter, waarmee we naar een broodzaakje reden om te ontbijten. Daarna zijn we naar de cable car gereden die ons naar een onwijs gaaf viewpoint bracht. Het was wel een erg touristisch uitje, zeker omdat je alleen een combiticket kon komen met een 4D (of was het 6D) experience erbij, en toegang tot het 3D museum. Toen we dit allemaal hadden gedaan zijn we ons rondje verder gaan rijden en hebben we onderweg geluncht bij een ‘Engels’ tentje, ik at fish and chips die verrassend lekker was! Daarna hebben we de scooters ingeleverd en zijn we de zonsondergang op het strand gaan bekijken (erg klef, ik weet het…). We hebben gegeten bij Cactus restaurant en zijn daarna weer terug gegaan naar het strand waar we biertjes hebben gedronken en gechilld op zitzakken.

Woensdag 08/11
Ook deze dag huurden we scooters, maar eerst ontbeten we bij een Frans crepe en wafel tentje. Daarna zijn we naar de andere kant van het eiland gereden, waar het Geoforest Park was. Helaas begon het onderweg te regenen. We hebben toen ergens geluncht maar het bleef regenen en we besloten niet het park in te gaan. Met regenjassen aan zijn we weer terug gereden naar ons deel van het eiland . Inmiddels was het gestopt met regenen en zijn we wat duty free shops in geweest. Langkawi is namelijk een eiland waarop geen belasting betaald hoeft te worden (vraag me niet waarom). Hier hebben we Corona gekocht voor later. We zijn toen gaan eten bij een Koreaans tentje en hebben soju met bier gedronken (zoals ik had geleerd van Chloe/Seoyeon, een vriendin uit Korea die ik in Engeland heb leren kennen). We kregen de soju niet helemaal op maar deze namen we mee naar het strand, samen met bier dat we hadden gekocht. Het was een super avond!

Donderdag 09/11
Deze dag aten we ontbijt bij een tentje waar live muziek was; erg relaxete reggae. We bleven hier nog even zitten en hebben toen een vliegticket naar Penang en hotel in Penang geboekt. Over het strand zijn we teruggelopen naar het hotel, waarna Ivo opzoek ging naar een plek waar hij kon wakeboarden (hobby van hem) en ik nog in het hotel bleef chillen. We zagen elkaar op het strand, daar heb ik eerst nog gezwommen en we pizza als lunch hebben gegeten. Daarna zijn we via het hotel gelopen en naar de night market geweest, waar we hebben gedineerd.

Vrijdag 10/11
Om 6:45 vlogen we naar Penang, en na het droppen van de bagage bij het hotel hadden we dus nog een hele dag voor ons! We besloten naar de Kek Lok Si tempel te gaan, wat we erg mooi vonden. Daarna namen we een taxi naar een winkelcentrum, waar ik geroosterde eend met rijst at, en Ivo een broodje haalde. We zijn daarna naar de Clan Jettys gegaan, een commune van locals die huizen op het water hebben gebouwd. Heel gaaf om te zien! Eigenlijk wilden we daarna naar een museum, maar we besloten dat we het te warm vonden zijn in het hotel de vlucht naar Sinagpore en het hotel daar gaan boeken. Voor avondeten zijn we vervolgens naar een tentje gegaan waar we een soort draadjesvlees hebben gegeten, erg lekker. In het hotel hebben we in de bar geluisterd naar live muziek en komedie, onder het genot van cocktails!

Zaterdag 11/11
Na het ontbijt bij het hotel zijn we naar het vliegveld gegaan om naar Singapore te vliegen, onze laatste stop samen. Met de bus gingen we van Singapore Changi naar het hotel, wat lastig uitzoeken was, maar gelukkig waren er hele aardige mensen die ons hielpen. We zijn na het inchecken richting Marina Bay Sands gegaan en daar hebben we Koreaans gegeten in de foodcourt. Singapore is een erg dure stad (/duur land) maar eten bij een foodcourt kun je voor ongeveer 6/7 euro per persoon doen wat goed te doen is! Na het eten zijn we naar Gardens by the Bay gegaan, verlichtte ‘bomen’ die in het donker onwijs mooi uitkomen. Hier hebben we zeker een uur rondgelopen en genoten van de uitzichten.

Zondag 12/11
Vroeg werden we opgehaald door Matthew, die ons meenam naar een foodcourt waar we weer Indiaas hebben gegeten. Daarna zijn we in zijn oude VW Beetle (mijn favo auto!!) naar de zeilclub gegaan. Ivo wilde al heel lang een bootje huren deze vakantie, maar het kon nergens, tot nu! We hebben heel leuk gezeild, ik ben nog iets verbrand. Daarna hebben we met Matthew en een vriend van hem, die toen wij aan het zeilen waren zeilles hadden gegeven, gelucht. We werden door Matt weer bij het hotel afgezet. Ivo is toen gaan slapen en ik heb het begin van mijn Indonesie avontuur gepland. Daarna zijn we door China Town naar een foodcourt gelopen waar ik Pad Thai, en Ivo doner at. We zijn naar het casino geweest om dit te bekijken, niet normaal veel mensen werken hier! Matt zagen we in het metrostation en hij heeft ons toen een tourtje door de binnenstad gegeven, heel leuk. Daarna gingen we naar Mustafa, een warenhuis in Little India dat 24/7 open is. Leuk om te zien. We hadden daarna de laatste bus naar het hotel en zijn lekker gaan slapen.

1. Otto en Anneke:
    26 november 2017
    Lieve Romy, bedankt voor het mooie bericht. Wij merken wel dat je het ontzettend naar je zin hebt. Veel liefs van ons.
  2. Corrie:
    26 november 2017
    Lieve Romy, leuk je belevenissen ook een beetje mee te maken. Wij zien dat je volop geniet, blijf dat vooral doen. Liefs van ons