Week 6 - Krabi, Penang & KL

22 oktober 2017

Maandag 16/10
Na het uitchecken bij het hostel namen we deze dag de bus richtinf Krabi. De bus deed er langer over dan verwacht, maar uiteindelijk zijn we er zoals altijd gekomen. Na inchecken in het hostel, dat super rustig was trouwens, hebben we wat rondgelopen in het centrum van Krabi. We hebben onze was weggebracht, kaarten gepost en zijn toen op zoek gegaan naar een plaats waar we konden zwemmen. Helaas vonden we deze niet en zijn we terug gegaan naar het hostel om daar bij het zwembad te liggen. Na wat gechil met andere mensen zijn we naar een massage salon gegaan waar we alledrie een massage namen, echt heerlijk! Een massage kost hier ongeveer 8 euro. We hebben avondgegeten bjj een Italiaan, even wat anders dan rijst!

Dinsdag 17/10
Dit zou een childag worden. Met een bootje vertrokken we richting Railay beach, een prachtig bounty strand. Hier hebben we gechilld, gezwommen, en savonds een kook cursus gedaan. Dit was super leuk, we hebben zelfs 'geleerd' om Pad Thai te maken (ons favo gerecht hier). Na de kookcursus konden we in eerste instantie geen boot vinden om terug te varen naar Krabi, maar uiteindelijk heeft een straatverkoper ons geholpen en zijn we met hem en nog andere straatverkopers in een bootje naar een ander strand gevaren, waar de aardige man had gezorgd dat een familielid van hem ons naar Krabi bracht. Zo kwam het toch nog goed! In het hostel regelde ik nog snel de bus die mij die ochtend erna naar Penang, Maleisië zou brengen.

Woensdag 18/10
Om 6:30 ging mijn wekker zodat ik de bus zou halen na het afscheid van Suus, want vanaf hier ging ik alleen verder. Dit ging allemaal prima, en na twee keer overstappen werd ik uiteindelijk bij mijn hotel (ja hotel, ik wilde mijn eerste avond alleen even relaxen). Dit was luxer dan verwacht en daar genoot ik echt van! Ik ben savonds chicken porridge gaan eten en raakte aan de praat met een hele lieve familie. Zij hebben uiteindelijk zelfs mijn eten betaald, daar stonden ze op. Al met al een leuk welkom in Maleisië!

Donderdag 19/10
Na mijn ontbijt ging ik naar het hostel ik met Jonathan, een vriend uit Engeland die in Kuala Lumpur woont, zou verblijven. Het was onwijs leuk om hem weer te zien! Na het dumpen van de spullen zijn we samen met Alex, een meisje dat hij hier had ontmoet, gaan lunchen. We zijn ook naar her upside down museum gegaan, hebben shaved ice gegeten, foto's gemaakt bij de beroende muurschilderingen en zijn daarna gaan chillen in een café waar een vriend van Jon werkte. We zijn daarna ergens gaan eten, en net als met de lunch bestelde Jon allemaal dingen die we deelden, zodat we van alles konden proeven. Echt heel leuk. Daarna hebben we wat gedronken en dit hebben we doorgezet in het hostel, waarna we uit zijn gegaan met een grote groep.

Vrijdag 20/10
'The day after' was ik mega brak, en Alex en Jon ook. We zijn samen met Lukas, een jongen uit het hostel naar Penang Hill gegaan. Ook hier werkte een vriend van Jon, namelijk bij The Habitat. Vanaf hier had je een mega mooi uitzicht over een rainforest en de stad Georgetown. Kevin, die daar werkte, kon ook leuk vertellen over alles. Daarna gingen we terug naar het hostel, hebben we om de hoek avondgegeten en zijn we daarna weer in het hostek gaan drinken. Voor het uitgaan ben ik met Lukas een burger gaan eten, en we zaten zo leuk te praten dat we 1,5 later Jon tegenkwamen bij de burgertent. Samen zijn we toen terug gelopen naar het hostel.

Zaterdag 21/10
Na een prima ontbijtje en wat gechill zijn Jon en ik naar een shopping mall gereisd, vanaf waar onze bus naar KL zou vertrekken. We hebben nog geluncht in de mall, waar ik meeega lekker roasted duck met rijst had, en zijn toen de bus ingestapt. De bus was luxe! Net een vliegtuig, daar adverteren ze ook mee. We kregen een dekentje, koptelefoons voor het entertainment system en zelf een maaltijd. Na zo'n 5 uur kwamen we in KL aan. We namen een taxi naar Jons huis, pakten de auto om ergens te eten en daarna heeft Jonathan me naar mijn hostel gebracht.

Zondag 22/10
Met de trein vertrok ik naar een station vlakbij het huis van Jonathan, waar hij me heeft opgehaald met de auto. We zijn toen bij een beroend tentje gaan brunchen, en vervolgens naar de Batu Caves gegaan, waar een tempel staat. Verder zijn de grotten niet heel bijzonder dus we waren hier snel weer weg. We zijn toen naar een tattoo shop gegaan waar Jon een afspraak heeft gemaakt om zn halve sleeve iets completer te maken. Daarna gingen we naar het 'clubhuis' van de club waar zijn ouders lid van zijn en hier hebben we een biertje gedronken. Je kon er zelfs douchen! Nadat Jon me had afgezet ben ik gaan chillen in het hostel, heb ik nog geskyped met het thuisfront en lekker (pittig!) gegeten op het marktje vlakbij het hostel.

1. Otto en Anneke:
    24 oktober 2017
    Lieve Romy, het is allemaal zo spannend! Wat jij allemaal beleeft! Maar ik hoop toch echt wel dat je ook voorzichtig bent. (Sorry, jouw oude tante maakt zich toch een beetje zorg)😆. Wij verheugen ins iedere keer over jouw verhalen. Bedankt lieverd. Tot snel weer. 😘
  2. Antoine en Jeanne:
    25 oktober 2017
    Hallo Lieve Romy. Wat een enerverende reis heb, wat doe je veel op een dag. Je verhalen zijn zo levendig geschreven, een genot om te lezen.
    Lieve groetjes
  3. Corrie:
    29 oktober 2017
    Lieve Romy,
    Wat ontzettend leuk wat jij allemaal doet, dit is een ervaring voor je hele leven, waarvan jij hopelijk nog heel lang van kan genieten. Heel veel groetjes uit Down Under. Hier is het ook geweldig. Liefs